Τι είναι το Augmented Reality commerce.
To AR commerce το βλέπαμε πριν χρόνια σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας, αλλά τα τελευταία χρόνια γίνεται πραγματικότητα με ολοένα και περισσότερα brands να το αξιοποιούν.

Η Augmented reality (AR) ή αλλιώς επαυξημένη πραγματικότητα, ανήκει στο ηλεκτρονικό εμπόριο και χρησιμοποιεί τεχνολογίες 3D χαρτογράφησης, με στόχο να βοηθήσει τους πελάτες να δοκιμάσουν ή να κάνουν προεπισκόπηση των προϊόντων πριν ολοκληρώσουν την αγορά.
Μερικά παραδείγματα για το AR ecommerce περιλαμβάνουν την εικονική δοκιμή γυαλιών, την τοποθέτηση ενός επίπλου ή διακοσμητικού σε ένα δωμάτιο για να δεις πως θα φαίνεται, όπως επίσης, την εφαρμογή διαφόρων προϊόντων makeup, ώστε να επιλέξεις ποιο ταιριάζει καλύτερα στο χρώμα της επιδερμίδας σου.
Το Snapchat ήταν η πρώτη εφαρμογή που εισήγαγε τη χρήση AR στις πλατφόρμες των social media.
To 2020, το AR commerce άρχισε να κερδίζει έδαφος και να εφαρμόζεται συχνά, καθώς ήταν σχεδόν αδύνατο οι πελάτες να επισκεφτούν τα φυσικά καταστήματα λόγω των περιορισμών του covid-19. Το 2022, προβλέπεται ότι το AR θα χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον μία φορά το μήνα για εμπορικούς σκοπούς, από 101,6 εκατομμύρια καταναλωτές.Το Facebook και το Pinterest, έχουν ήδη επενδύσει στην τεχνολογία AR, ώστε να μπορέσουν να την εντάξουν στο social shopping που προσφέρουν.
Ποια προβλήματα σου λύνει το AR commerce;
Το “Δοκίμασε το πριν το αγοράσεις” πάει ένα βήμα πιο πέρα με το AR commerce. Το AR επιτρέπει στα brands να κάνουν reach σε πελάτες που πιθανόν να είναι πολύ απασχολημένοι για να επισκεφτούν τα φυσικά καταστήματα ή να μην έχουν πρόσβαση σε αυτά. Ουσιαστικά, τα brands δεν χρειάζεται καν να έχουν φυσικά καταστήματα για να εκμεταλλευτούν το AR commerce.
Οι πελάτες κάνουν τις αγορές τους πλήρως ενημερωμένοι επειδή έχουν τη δυνατότητα να κάνουν προεπισκόπηση του προϊόντος πριν την αγορά του, γεγονός που οδηγεί σε λιγότερες επιστροφές. Το AR επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν τις δοκιμές τους σύμφωνα με τους δικούς τους χρόνους (χωρίς ωράριο καταστημάτων και για όση ώρα θέλουν), κάτι που μειώνει αρκετά το κόστος, τόσο του marketing, όσο και των πωλήσεων.
Πώς να ξεκινήσεις με το AR commerce.
Για το Facebook και το Instagram, το Spark AR Studio είναι διαθέσιμο προς όλους. Οι developers και οι δημιουργοί (creators) είναι σε θέση να δημιουργήσουν τα δικά τους εφέ. Μπορείς να φτιάξεις απλά φίλτρα προσώπου ή πιο σύνθετα φίλτρα με την χρήση του Spark AR, με ή χωρίς κώδικα.

Το Spark AR προσφέρει βίντεο με οδηγίες (tutorials) για να μάθεις πως να προσθέσεις ένα αστείο φίλτρο στο πρόσωπο σου ή πως να προσθέσεις εικονικά ένα αντικείμενο μέσα σε ένα πραγματικό δωμάτιο. Όπως πρόσφατα παρακίνησε τους creators να πειραματιστούν μέσω του λογαριασμού του στο Instagram.
Αυτό το άρθρο είναι μέρος του κεντρικού θέματος για τις νέες τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου. Διαβάστε και τα υπόλοιπα eCommerce trends του 2022 εδώ…