Συγχαρητήρια για την απόφασή σου να προβάλεις την επιχείρησή σου στα Social Media. Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να αποφασίσεις και να καθορίσεις είναι η Social Media στρατηγική σου. Για να ξεκινήσεις σωστά στα Social Media πρέπει να είσαι βέβαιος ότι έχεις σαφώς καθορισμένους στόχους και στρατηγική. Για να πετύχεις θα πρέπει να έχεις ξεκάθαρες απαντήσεις για τα παρακάτω ερωτήματα.

Ξεκαθάρισε τι είναι αυτό που τελικά θέλεις να πετύχεις μέσω των Social Media για την επιχείρησή σου και απάντησε ειλικρινά τις παρακάτω ερωτήσεις. Με βάση τις απαντήσεις σου, θέτεις τους στόχους σου και αποφασίζεις στρατηγικά πώς πρέπει να κινηθείς.

5 & 1 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου πριν ξεκινήσεις.

Ποιοι είναι οι στόχοι σου μέσα από την δραστηριοποίηση στα SocialMedia;
Αυτή είναι η πρώτη και βασική ερώτηση που πρέπει να απαντήσεις και η οποία θα καθορίσει τη Social Media στρατηγική που θα ακολουθήσεις. Κάθε Social Media Network μπορεί να σε βοηθήσει με συγκεκριμένο τρόπο και να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους στόχους και στρατηγικές.

Εσύ τι θέλεις να πετύχεις;
Να κάνεις γνωστό το προϊόν ή την υπηρεσία σου; Να χτίσεις σχέσεις με τους καταναλωτές σου; Να οδηγήσεις τους καταναλωτές στο website σου; Να ενισχύσεις την εικόνα της μάρκας σου; Να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της μάρκας σου; Να συλλέξεις στοιχεία των καταναλωτών;

Ποιο είναι το κοινό σου;
Όρισε ποιο είναι το κοινό – στόχος σου και συγκεκριμένα: φύλο, ηλικία, κοινωνικοοικονομική κατάσταση, εκπαίδευση, ενδιαφέροντα. Χώρισέ το κοινό σου σε πρωτεύον και δευτερεύον.

Ποια κοινωνικά κανάλια χρησιμοποιεί το κοινό σου;
Κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει και τους δικούς του fan, δηλαδή συγκεκριμένη κατηγορία χρηστών που το επιλέγουν και το χρησιμοποιούν. Καλό είναι το προφίλ των συγκεκριμένων χρηστών να ταιριάζει με το προφίλ των καταναλωτών πελατών σου.

Τι είδους περιεχόμενο θα μοιράζεσαι μέσω των Social Media;
Ανάλογα το περιεχόμενο που θέλεις να μοιράζεσαι με τους φίλους σου στα Social Media, μπορείς να επιλέξεις και το αντίστοιχο network. Για παράδειγμα αν έχεις πολλά videos, το Υoutube ή το Vimeo είναι μια πολύ καλή επιλογή. Αν το υλικό σου απαρτίζεται από πολλές φωτογραφίες, σε συγκεκριμένες κατηγορίες, τότε το Pinterest θα πρέπει να συμπεριληφθεί στα Social Media channels που θα επιλέξεις.

Ποιο είναι το διαθέσιμο budget σου;
Πριν επιλέξεις Social Media και τις ενέργειες που θα τρέξεις σε κάθε ένα από αυτά, θα πρέπει να ορίσεις το budget που θα επενδύσεις. Με βάση τα διαθέσιμα χρήματά σου θα πρέπει να γίνει ο σχεδιασμός της παρουσίας και των ενεργειών προβολής σου.

Τι κάνει ο ανταγωνισμός σου;
Αν θέλεις η παρουσία σου στα Social Media να σε πάει ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό σου, θα πρέπει να μελετήσεις τις κινήσεις που κάνουν οι ανταγωνιστικές μάρκες, ώστε να σχεδιάσεις ενέργειες που θα σε διαφοροποιήσουν και θα ενισχύσουν την εικόνα σου στα Social Media.

Επιπλέον παράγοντες που πρέπει να σκεφτείς:

  • Πόσο χρόνο έχεις στη διάθεσή σου (εσύ ή το προσωπικό σου) για να ασχοληθείς με τα Social Media. Αν ο χρόνος σου είναι ελάχιστος, επέλεξε να ξεκινήσεις με ένα ή δύο κανάλια και αναζήτησε άμεσα ποιοι και πώς θα μπορούσαν να σε βοηθήσουν. Κέρδισε χρόνο αναθέτοντας σε κάποιον ειδικό την δημιουργία των post που θα αναρτάς
  • Τι είδους περιεχόμενο μπορείς εύκολα να ετοιμάζεις ή έχεις διαθέσιμο για να μοιράζεσαι με το κοινό σου (κείμενο, εικόνες, βίντεο);
  • Ποιότητα υλικού. Τόσο οι φωτογραφίες, όσο και οποιοδήποτε εικαστικό συνοδεύει τις δημοσιεύσεις σου θα πρέπει να είναι άψογο. Κουνημένες ή θολές φωτογραφίες, άσχημα εικαστικά, ορθογραφικά ή γραμματικά λάθη στα posts, δημιουργούν πολύ κακή εικόνα για την επιχείρηση.
  • Έχεις μια νέα επιχείρηση που προσπαθεί να οικοδομήσει τη φήμη της ή μια καλά εδραιωμένη επιχείρηση που επιθυμεί να οικοδομήσει ή / και να ενισχύσει το μερίδιο αγοράς της;

Για σένα που αναζητάς χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα αναπτύξεις την επιχείρησή σου με τα Social Media, έχουμε ετοιμάσει ένα ΔΩΡΕΑΝ Social Media eBook με θέμα: “Πώς θα αναπτύξεις την επιχείρησή σου με τα Social Media.