Συνδεθείτε Εδώ... LOG IN

Όλα τα ΠΡΕΠΕΙ & τα ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ για μια σωστή Διαχείριση Social Media.

Η δημιουργία περιεχομένου είναι ίσως το πιο δύσκολο και χρονοβόρο
κομμάτι της διαχείρισης των Social Media.

Αν θέλεις να έχεις μια σωστή, ολοκληρωμένη και αποτελεσματική παρουσία στο Facebook, στο Instagram, στο Τwitter και στα άλλα μέσα, οι παρακάτω συμβουλές μας θα σου φανούν χρήσιμες. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις όχι μόνο τι πρέπει να κάνεις αλλά και τι πρέπει να αποφεύγεις, προκειμένου να πετύχεις τους στόχους σου!

Μην ξεχνάς: Η δημοσίευση ποιοτικού περιεχομένου σε τακτική βάση, θα τραβήξει την προσοχή του κοινού σου και θα το πείσει να ενδιαφερθεί για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου.

Tip: Πειραματίσου με ποικιλία περιεχομένου. Μίλησε όχι μόνο για όσα σχετίζονται με την επιχείρησή σου, αλλά και για τα τρέχοντα γεγονότα και τα ενδιαφέροντα του χρήστη.

Πως ΠΡΕΠΕΙ να είναι η σωστή Διαχείριση Social Media

Μίλησε με πλάνο και στρατηγική.
Μην ξεκινάς το πρωί και να αναρωτιέσαι τι πρέπει να γράψεις στα Social Media. Έτσι όχι μόνο χάνεις χρόνο αλλά κινδυνεύεις να δημιουργείς πρόχειρο και επαναλαμβανόμενο περιεχόμενο. Θα πρέπει στην αρχή του κάθε μήνα να σχεδιάσεις το πλάνο αναρτήσεων του μήνα. Τι θα πεις, πώς, πότε & γιατί.

Ανέβαζε συχνά νέο περιεχόμενο.
Η συχνότητα μπορεί να διαφέρει ανάλογα το αντικείμενο της επιχείρησής σου. Αν έχεις e-shop ή κατάστημα λιανικής, τότε η ανάγκη είναι καθημερινή. Αν έχεις μια τουριστική ή εποχιακή επιχείρηση θα πρέπει την περίοδο αιχμής να ανεβάζεις καθημερινά ένα ή και παραπάνω post και τους off season μήνες να κινείσαι πιο συντηρητικά και να δημοσιεύεις λιγότερες αναρτήσεις. Αν είσαι γιατρός, ιδιοκτήτης γυμναστηρίου ή ζαχαροπλαστείου, μπορείς να ανανεώνεις το περιεχόμενό σου 2-3 φορές την εβδομάδα.
Οι περισσότεροι πελάτες μας, επιλέγουν ένα νέο post κάθε δύο ημέρες.

Ποικιλία στις δημοσιεύσεις σου.
Σίγουρα θέλεις μέσα από τα Social Media να προβάλλεις και να πουλήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, αλλά δεν πρέπει το περιεχόμενό σου να είναι μονοδιάστατο. Αντίθετα, θα πρέπει να έχει ποικιλία, να είναι ιδιαίτερο, μοναδικό και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες των καταναλωτών σου.

Όμορφες εικόνες.
Μια εικόνα χίλιες λέξεις αλλά για να αρέσει στο κοινό σου και να πετύχει το πολυπόθητο like θα πρέπει να είναι καθαρή, με όμορφο μήνυμα, ωραία γραφικά. Κάθε εικόνα εκτός από το μήνυμά σου καλό είναι να φέρει και το λογότυπό σου ή άλλη ένδειξη της εταιρικής σου ταυτότητας, ώστε να ενισχύει το branding της επιχείρησής σου.

Χρησιμοποίησε videos.
Ζούμε στην εποχή του video και κάποια προϊοντικά ή lifestyle video δεν πρέπει να λείπουν από τις σελίδες σου. Αξιοποίησε τη δυνατότητα που σου δίνει το Facebook για Live Videos και προσπάθησε να κάνεις ένα δύο Facebook live τον μήνα.
Ιδέες για Video:

  • Video με τη διαδικασία παραγωγής, video από το μαγαζί σου ή τον χώρο της επιχείρησής σου, συνεντεύξεις, αποσπάσματα από τηλεοπτικές εκπομπές.
  • Ζήτα από καταναλωτές να σου στείλουν τα δικά τους video (user generated content), με εκείνους να πρωταγωνιστούν και να χρησιμοποιούν ή καταναλώνουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.

Μοιράσου το περιεχόμενο του site σου.
Τα Social Media σου προσφέρουν τη δυνατότητα να προωθήσεις περιεχόμενο που έχεις στην ιστοσελίδα σου ή στο blog σου. Αυτό αποτελεί μια πολύ καλή πρακτική για να παρουσιάσεις τα νέα σου ή συμβουλές και χρήσιμες προτάσεις. Ταυτόχρονα, τους καλείς να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σου και άρα αυξάνεις την επισκεψιμότητα του site σου και
συλλέγεις τα e-mail των επισκεπτών σου (leads) για μελλοντική επικοινωνία μαζί τους. Χρησιμοποίησε το Facebook και τα υπόλοιπα Social Media, σαν προέκταση της ιστοσελίδας ή του blog σου. Στέλνε τους χρήστες από το ένα κανάλι στο άλλο και vice versa (π.χ. από το site σου, προς τα social δίκτυά σου και από τα social δίκτυα, προς το site σου).

Χρησιμοποίησε σωστά Links.
Ανάλογα το θέμα της ανάρτησης, καλό είναι να επιλέγεις κάποιο link που να οδηγεί στη σχετική σελίδα του website σου. Να ξέρεις ότι δεν είναι απαραίτητο όλα τα post να έχουν Link.

Κάνε διαγωνισμούς με μέτρο.
Αν θέλεις η σελίδα σου στο Facebook να αποκτήσει γρήγορα πολλά likes, ο διαγωνισμός είναι η πιο γρήγορη λύση. Από την άλλη, αυτά τα “likes” είναι λιγότερο ποιοτικά, σε σχέση με τα οργανικά που έρχονται από τις καθημερινές αναρτήσεις και τις διαφημίσεις. Ανάλογα το budget σου, οι διαγωνισμοί μπορεί να είναι μικρο ί ή μεγάλοι. Ανεξάρτητα από αυτό ένας διαγωνισμός θα δώσει στη σελίδα σου όχι μόνο νέους fans αλλά και virality, θα την κάνει πιο interactive και το όνομά σου θα ακουστεί στα Social Media.

Επειδή, όμως, θέλεις αυτά τα likes να είναι και πραγματικά, θα πρέπει να προσέξεις τόσο τη συχνότητα των διαγωνισμών, όσο και το είδος των δώρων. Προσέφερε δώρα που σχετίζονται με την επιχείρησή σου και όχι δώρα που απλά αρέσουν σε όλους.

Be Interactive.
H αλληλεπίδραση του χρήστη με το brand σου, είναι ο απώτερο ς στόχος κάθε μάρκας που ισχυρίζεται ότι δραστηριοποιείται σωστά στα Social Media. Κάνε ερωτήσεις, κάλεσε τους πελάτες σου να σου πουν τη γνώμη τους, κάνε διαγωνισμούς, δημοσίευε quiz και μην φοβηθείς να ζητήσεις την κριτική τους. Άκου τα σχόλιά τους και βελτιώσου!

Απάντησε άμεσα σε όλα τα σχόλια των καταναλωτών.
Τα άτομα που έχουν κάνει ” Like” στη σελίδα σου είναι γενικά θετικά προσκείμενοι απέναντι στην επιχείρησή σου. Αυτό σημαίνει ό τι ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο που δημοσιεύεις και μπορεί να το σχολιάσουν. Αν γίνει κάποιο σχόλιο στον τοίχο της σελίδας σου ή στις δημοσιεύσεις σου, πρέπει να απαντήσεις και να ανταποκριθεί ς άμεσα.

Έτσι, δείχνεις ότι ενδιαφέρεσαι πραγματικά για το τι λένε για σένα οι fan σου, ότι κατανοείς τις ανάγκες τους και τους δείχνεις ότι είσαι κοντά τους. Ακόμη και αρνητικό να είναι το σχόλιο, πρέπει να το απαντήσεις άμεσα και να υπερασπιστείς την επιχείρησή σου.

Χρησιμοποίησε #hashtags.
Μπορεί τα hashtags στο Facebook να μην είναι καθοριστικής σημασίας, αλλά στο Instagram, στο Twitter και αλλού έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Επέλεξε το hashtag (ή τα hashtags) που σε αντιπροσωπεύουν σαν επιχείρηση και χρησιμοποίησέ τα σε κάθε σου ανάρτηση.

Πως ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να είναι η σωστή Διαχείριση Social Media

Μην επαναλαμβάνεις το ίδιο post σε όλα τα Social Media κανάλια.
Είναι προτιμότερο να έχεις παρουσία σε λιγότερα κοινωνικά δίκτυα με το σωστό περιεχόμενο, παρά να επαναλαμβάνεις το ίδιο περιεχόμενο σε πολλά κανάλια. Το περιεχόμενο που θα ανεβάζεις σε κάθε κανάλι – Facebook, Instagram, Pinterest κ.λ.π. θα πρέπει να συνάδει με το ύφος και το στυλ του αντίστοιχου καναλιού.

Μην ανεβάζεις τα post σου πάντα την ίδια μέρα και ώρα!
Δοκίμασε τις ώρες και μέρες που θα ανεβάζεις posts μέχρι να ανακαλύψεις τη μαγική συνταγή, που ανταποκρίνεται καλύτερα το κοινό σου. Το να μελετάς τα στατιστικά των σελίδων σου, θα σε βοηθήσει πολύ στο να βρεις τις κατάλληλες μέρες και ώρες που θα έχεις την μεγαλύτερη απήχηση.

Μην κάνεις διαγωνισμούς μόνο και μόνο για να μαζέψεις likes.
Είναι καλό να τρέχεις διαγωνισμούς αλλά θα πρέπει να προσέξεις να κινητοποιήσεις μόνο τον κόσμο που πραγματικά ενδιαφέρεται γ ια τη σελίδα και το προϊόν σου. Απέφυγε δώρα όπως iPhone ή tablet και τηλεοράσεις (εκτός αν αυτό είναι προϊόν που εμπορεύεσαι) – αυτά θα σου φέρουν κόσμο που ενδιαφέρεται περισσότερα για τα δώρα και λιγότερο για
την επιχείρησή σου.

Αντίθετα, χάρισε δώρα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Το κοινό που θα ανταποκριθεί, θα ενδιαφέρεται πιο ουσιαστικά για το αντικείμενό σου (π.χ. αν δίνεις δώρο πάνε ς για ένα χρόνο, θα συμμετέχουν κυρίως καταναλωτές με μωρά, δηλαδή το target group σου).

Μην αφαιρείς αρνητικά σχόλια ή ερωτήματα καταναλωτών.
Κάνεις δεν είναι τέλειος. Αν δεχθείς παράπονα ή αρνητικά σχόλια από κάποιον καταναλωτή μην προσπαθήσεις να τα κρύψεις. Αντίθετα , πρέπει να τα αντιμετωπίσεις με ωριμότητα και να απαντήσεις με ειλικρίνεια. Αν έχεις κάνει εσύ κάποιο λάθος, μην φοβηθείς να το παραδεχθείς και να ζητήσεις συγνώμη. Οι καταναλωτές θα το εκτιμήσουν.

Μην μπλοκάρεις του χρήστες.
Παρά μόνο αν πραγματικά δεν έχεις άλλη επιλογή και τα σχόλια που σου κάνουν είναι σχεδόν προσβλητικά.

Μην χρησιμοποιείς τα social media μόνο για να πουλήσεις.
Οι χρήστες καταλαβαίνουν ότι τους προσεγγίζεις για να προωθήσεις και ν α πουλήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, αλλά δεν θέλουν να αισθάνονται ότι συνεχώς τους βομβαρδίζεις με διαφημιστικά μηνύματα.

Μην καθυστερείς να απαντήσεις στα σχόλια ή στα μηνύματα των χρηστών.
Μόλις λάβεις ένα σχόλιο ή μια ερώτηση στη σελίδα σου, θα πρέπει άμεσα να δώσεις μια ολοκληρωμένη απάντηση. Μην αφήνεις την απάντηση για την επόμενη ημέρα ή εβδομάδα.

Μην επαναλαμβάνεις τις ίδιες εικόνες ή φράσεις.
Με βάση έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την χρήση των Social Media, παραπάνω από το 50% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει σταματήσει να ακολουθεί μια σελίδα στο Facebook, επειδή οι πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν είχαν γίνει “πολύ επαναλαμβανόμενες και βαρετές”. Προσπάθησε, λοιπόν, να βρεις την χρυσή τομή μεταξύ του τι θέλεις εσύ να παρουσιάσεις στους χρήστες και τι πραγματικά ενδιαφέρει εκείνους.

Δημιούργησε interactive και αστείο περιεχόμενο που θα τους κάνει να γελάσουν και θα τους κινητοποιήσει να πατήσουν Like ή Share. Δώσε τους χρήσιμες συμβουλές και μοιράσου μαζί τους άρθρα δικά σου ή τρίτων.

Tips και συμβουλές που θα σε βοηθήσουν ακόμη περισσότερο.

Συλλογή e-mail
To Facebook μπορεί να σε βoηθήσει να αποκτήσεις νέα leads, δημιουργώντας το αντίστοιχο TAB για συλλογή e-mail. Εκεί οι επισκέπτες σας θα συμπληρώνουν το e-mail τους για να λαμβάνουν στο μέλλον νέα, συμβουλές και προσφορές σου.

Αξιοποίησε την ιστοσελίδα σου για να συλλέξεις Likes.
Κάποιος που έχει επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου είναι πολύ πιθανό να θέλει να κάνει like και στη σελίδα σου στο Facebook ή να μοιραστεί το περιεχόμενό σου στα Social Media. Βοήθησε τον να το κάνει εύκολα και απλά, χρησιμοποιώντας σχετικά plugins.

Μελέτησε τα στατιστικά της σελίδας σου.
Θα σε βοηθήσουν να γίνεις καλύτερος, καθώς θα δεις τι κάνεις καλά για να το συνεχίσει ς και τις αδυναμίες σου για να τις βελτιώσεις.

Συχνή Ανανέωση Περιεχομένου
Αν η επαγγελματική σου σελίδα στο Facebook, δεν ενημερωθεί για 3 συνεχόμενες μέρες, τότε το Facebook την θεωρεί άτυπα “ανενεργή”. Δηλαδή, πέφτει το engagement των χρηστών, ρίχνει πάρα πολύ το reach του επόμενου post που θα δημοσιευτεί και ουσιαστικά χρειάζεται χρόνο για να ανακάμψει. Επομένως, προτείνουμε να δημοσιεύεις / ενημερώνεις τη σελίδα σου, τουλάχιστον μια φορά στις 3 μέρες.

Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε δημιουργήσει το πλάνο των
10 posts/μήνα, μόνο με 99€, ώστε να δημοσιεύεται ένα νέο Post κάθε 3 μέρες και η σελίδα σου να παραμένει ζωντανή.

Για σένα που αναζητάς χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα αναπτύξεις την επιχείρησή σου με τα Social Media, έχουμε ετοιμάσει ένα ΔΩΡΕΑΝ Social Media eBook με θέμα: “Πώς θα αναπτύξεις την επιχείρησή σου με τα Social Media.

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το…!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ της Facebook σελίδας σου!

Συμπληρώστε τα στοιχεία σου και θα λάβεις

την αξιολόγηση της σελίδας σου στο email σου!

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This