Ποια είναι τα πιο καυτά e-Commerce trends για το 2022;
Αν είστε σαν τους περισσότερους επιχειρηματίες, πιθανότατα αναζητάτε συνεχώς νέους τρόπους για να παραμείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό σας. Ακολουθούν τέσσερις τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου που είναι βέβαιο ότι θα απογειωθούν τα επόμενα χρόνια.

Η εξέλιξη του eCommerce

Οι αγορές μέσω διαδικτύου στις μέρες μας, είναι πιο εύκολες από ποτέ, αφού μπορούν να πραγματοποιηθούν με μερικά taps από το κινητό μας.
Οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν σε αύξηση πριν από το 2020, αλλά η πανδημία ανάγκασε τις επιχειρήσεις να επανεκτιμήσουν τις στρατηγικές τους για το ηλεκτρονικό εμπόριο και να επενδύσουν σε ψηφιακούς μετασχηματισμούς. Το 2021, είδαμε μια έξαρση των ηλεκτρονικών αγορών, καθώς οι καταναλωτές μετατόπισαν τα έξοδά του ψωνίζοντας online για ασφάλεια. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και το 2022 με τις online πωλήσεις να προβλέπεται να ξεπεράσουν τα $5.02 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ.

Τα φυσικά καταστήματα δεν παραγκωνίζονται, αντιθέτως, ενισχύονται. Πλέον οι καταναλωτές έχουν αλλάξει συνήθειες και επιθυμούν τη δυνατότητα αγορών και από την άνεση του σπιτιου τους. 

e-commerce trends with Don Draper winking his eye

Είναι πολύ σημαντικό για τις επιχειρήσεις να ακολουθούν τα τελευταία trends στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς εξελίσσεται και αναπτύσσεται συνεχώς.

Χαζεύεις στο Instagram, και μαθαίνεις για τις δραστηριότητες των φίλων σου και τα νέα της ημέρας. Κάπου στο ενδιάμεσο, εμφανίζεται ένα sponsored post, από μια γνωστή μάρκα ρούχων, με ένα μοντέλο να φοράει μια μπλούζα, ιδανική για σένα. 

Ευτυχώς, η φωτογραφία έχει το κουμπί, “View Products”. Πατώντας το, μεταφέρεσαι στη σελίδα του προϊόντος με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, την τιμή, την επιλογή μεγέθους και την άμεση αγορά (Buy 

Now). Με λίγα μόνο κλικ μπορείς να ολοκληρώσεις την αγορά σου μέσα στην εφαρμογή και χωρίς καμία δυσκολία να επιστρέψεις στο Feed του Instagram.

Μπορεί να το ήξερες, μπορεί και όχι, αλλά μόλις είχες μια εμπορική εμπειρία μέσω κοινωνικών δικτύων ή απλώς social commerce.

Ας εξετάσουμε τα είδη των online εμπορικών τάσεων που θα κυριαρχήσουν απο τωρα και στο εξής.

Social commerce – Εμπόριο στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

To Social commerce είναι ένα είδος ηλεκτρονικού εμπορίου στο οποίο οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Augmented reality (AR) commerce – Εμπόριο με την χρήση Επαυξημένης πραγματικότητας (AR)

Η Augmented reality (AR) ή αλλιώς επαυξημένη πραγματικότητα, ανήκει στο ηλεκτρονικό εμπόριο και χρησιμοποιεί τεχνολογίες 3D χαρτογράφησης, με στόχο να βοηθήσει τους πελάτες να δοκιμάσουν ή να κάνουν προεπισκόπηση των προϊόντων πριν ολοκληρώσουν την αγορά. 
Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Conversational commerce – Εμπόριο μέσα από τα chatbots

Οι περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν πλέον για άμεση επικοινωνία ένα messaging app. Σε αυτό ακριβώς το σημείο μπορεί να ενταχθεί το Conversational commerce. Ειδικά για τις επιχειρήσεις, η επικοινωνία αυτή είναι ο καλύτερος τρόπος για να αναπτύξουν μια ισχυρή και άμεση σχέση με τους καταναλωτές τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Livestreaming shopping – Πωλήσεις μέσω Livestream

Το Livestreaming shopping είναι η ένωση του social commerce με το live-streaming. Η διαφορά μεταξύ του livestream shopping με το παραδοσιακό online shopping είναι η realtime αλληλεπίδραση μεταξύ του host και του audience. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

eCommerce στα Social Media – Πλατφόρμες & Χαρακτηριστικά

Πολλές πλατφόρμες έχουν δημιουργήσει και προσφέρουν στις επιχειρήσεις εφαρμογές και λύσεις για social e-commerce. Ας δούμε ποια μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν τα πιο εξελιγμένα εργαλεία για social commerce και πως αυτά δουλεύουν. 

Facebook 

Το Facebook ήταν η πρώτη πλατφόρμα που πρόσφερε εργαλεία για το social commerce, και ακόμη παραμένει μια καλή πρώτη επιλογή (κυρίως γιατί χρειάζεσαι ένα Facebook Shop ώστε να δημιουργήσεις ένα Instagram Shop). 

Το Facebook έχει τις παρακάτω δυνατότητες:

  • Μπορείς να προσαρμόσεις το shop στις ανάγκες σου. Επίλεξε ποιες συλλογές (collections) ή προϊόντα θέλεις να προσφέρεις και προσάρμοσε τις γραμματοσειρές, τις εικόνες και τα χρώματα, ώστε να ταιριάζουν με το δικό σου brand. Κάνε εισαγωγή τον κατάλογο από την ιστοσελίδα σου ή φτιάξε έναν από την αρχή. 
  • Όταν έρθει η ώρα της συνομιλίας, έχεις την επιλογή να μπορούν οι πελάτες να κάνουν checkout μέσω της εφαρμογής, να ανοίξουν μία συνομιλία Messenger με την επιχείρησή σου ή να τους στείλεις στην ιστοσελίδα σου.
  • Υπάρχει το On-Page Shop που επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν συλλογές από τα προϊόντα σου.
  • Ο κατάλογος των προϊόντων (Product Catalog) μπορεί να συγχρονιστεί με το Ads Manager και να δημιουργήσουν Dynamic Ads.
  • Μπορείς να κάνεις tag προϊόντα σε post και σε video στο Facebook 
  • Αν είσαι νέος στην πλατφόρμα, μπορείς να δημιουργήσεις ένα “δοκιμαστικό Facebook Shop” για να καταλάβεις πως να διαχειρίζεσαι τις παραγγελίες, πως να προσθέτεις προϊόντα κ.λπ.
  • Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα για Facebook Live Video Shopping, που θα σου επιτρέψει να κάνεις πωλήσεις ενώ είσαι σε Live 

Instagram

Το 60% των ανθρώπων ανακαλύπτουν νέα προϊόντα στο Instagram. Πρέπει λοιπόν και τα δικά σου προϊόντα να είναι ανάμεσα τους.

Υπάρχει όμως μια προϋπόθεση: χρειάζεται να στήσεις πρώτα ένα Facebook Shop. Το Instagram Shop σου θα παίρνει τα δεδομένα του από τον κατάλογο προϊόντων του Facebook.

Τα Shopping Tag (δηλαδή οι ετικέτες προϊόντων) του Instagram επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να κάνουν tag τα προϊόντα τους στα Stories και τα posts. Τα Αμερικάνικα brand έχουν επίσης την επιλογή να αναδείξουν κάποιο προϊόν τους στο caption και στο bio.

Το Instagram έχει τις παρακάτω δυνατότητες:

  • Ένα Shop μέσα στην εφαρμογή, με ξεχωριστές σελίδες για κάθε προϊόν που μπορούν να μεγαλώσουν και να δείχνουν όλες τις πληροφορίες του προϊόντος και να οδηγήσουν τους χρήστες στο checkout. Το Insta Shop είναι διαθέσιμο μέσω ενός εικονιδίου στο κεντρικό μενού στην σελίδα του προφίλ σου. 
  • Την δυνατότητα να κάνεις tag προϊόντα στα Post, στα Reels και σε ορισμένες περιπτώσεις στα captions. Μικρά εικονίδια ‘τσάντες αγορών’ μπορούν να προστεθούν στο περιεχόμενο σου για να ενημερώσεις τους χρήστες σου ότι μπορούν να αγοράσουν το προϊόν με ένα άγγιγμα στην οθόνη τους.
  • Τα Shoppable Stickers, που σου επιτρέπουν να προσθέτεις tag για κάποιο προϊόν σου στα Stories για μεγαλύτερο reach και engagement.

Ο Adam Mosseri, ο CEO του Instagram, έχει δηλώσει μέσω του προσωπικού του account, οτι το social commerce είναι ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που θα αναπτύξουν έντονα τα επόμενα χρόνια στην πλατφόρμα. 

Το Instagram επίσης έχει εφαρμόσει μία ξεχωριστή σελίδα “Shop”, που επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν προϊόντα από διάφορα καταστήματα. Οι χρήστες μπορούν να βλέπουν προϊόντα που τους προτείνει ο αλγόριθμος, και να ψάξουν για συγκεκριμένα αντικείμενα ή να δουν ολόκληρες κατηγορίες προϊόντων.

TikTok

Το TikTok Shopping είναι μία ακόμα επιλογή για social commerce που επιτρέπει στους δημιουργούς του, να προωθούν και να πωλούν προϊόντα μέσα από την πλατφόρμα. 

Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι σχετικά καινούρια και προς το παρον είναι διαθέσιμη σε επιλεγμένους εμπόρους του Shopify στις Ηνωμένες Πολιτείες, 

στο Ηνωμένο Βασίλειο και στον Καναδά. Το TikTok και το Shopify έχουν ανακοινώσει ότι η λειτουργία θα γίνει διαθέσιμη σε μερικές ακόμα χώρες τους επόμενους μήνες.

Με το Tik Tok Shopping, οι επιχειρήσεις και οι δημιουργοί μπορούν να προσθέσουν μία σελίδα αγορών στο προφίλ τους. Η σελίδα θα χρησιμοποιεί δεδομένα από τον κατάλογο προϊόντων του Shopify, επιτρέποντας σε άλλους χρήστες του Tik Tok να δουν τα προϊόντα χωρίς να φύγουν από την εφαρμογή, και να φτάσουν εύκολα στο checkout της ιστοσελίδας του δημιουργού για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους.

Το Tik Tok Shopping εκμεταλλεύεται την τάση “TikTok made me buy it”, και απευθύνεται σε ένα απίστευτα ενθουσιασμένο κοινό που είναι ήδη έτοιμο να αγοράσει πράγματα που γίνονται viral.

Pinterest

Το Facebook και το Instagram είναι ίσως οι πιο δημοφιλής πλατφόρμες για social commerce, αλλά μην προσπερνάς το Pinterest τόσο γρήγορα. 

Οι αγορές στο Pinterest είναι πολλά περισσότερα από απλές συναλλαγές. Είναι ανακάλυψη

Οι χρήστες χρησιμοποιούν το Pinterest για να εμπνευστούν. Ψάχνουν για το σωστό αντικείμενο, την κατάλληλη φωτογραφία, ακόμη και όταν δεν έχουν λόγια να το περιγράψουν. 

Το Pinterest έχει πολύ μεγάλη επίδραση στην αγορά. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι χρήστες του έχουν επτά φορές περισσότερες πιθανότητες να επηρεαστούν περισσότερο και να εκτελέσουν μια αγορά, συγκριτικά με τις άλλες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. 

Το 83% των χρηστών του Pinterest έχει αγοράσει ένα προϊόν από μία εταιρεία που είδε μέσα στην εφαρμογή!

Εάν έχεις μία μικρή επιχείρηση και φτιάχνεις προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον τότε το timing είναι πραγματικά κατάλληλο. Και αυτό γιατί η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά οι αναζητήσεις “zero waste products”, “eco-friendly living”, και “support small businessστο 93%, 108%, και 351%.

Εάν έχεις ήδη ένα e-commerce έτοιμο τότε το να το προσαρμόσεις στο Pinterest είναι εύκολο. Χρησιμοποιώντας Pinterest catalogs, μπορείς να ανεβάσεις ολόκληρη την γκάμα των προϊόντων σου στην πλατφόρμα και άμεσα να δημιουργήσεις pins για την αγορά των προϊόντων σου, κάτι που θα αυξήσει εντυπωσιακά τις πωλήσεις σου μέσα στα social media.

eCommerce στα Social – Tips και tricks

1. Τα οικονομικά προϊόντα πωλούνται εύκολα

Εάν έχεις επιχείρηση με πολυτελή έπιπλα και ακριβές συσκευές μάλλον δεν θα έχει τα ίδια αποτελέσματα μέσα από τα social media όπως έχουν οι εταιρείες που έχουν χαμηλότερες τιμές.

Εάν έχεις προϊόντα σε διάφορες τιμές τότε είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσεις τις διαφημίσεις για να προωθήσεις τα πιο οικονομικά προϊόντα σου. Αυτό θα σου επιτρέψει να πάρεις τα email τους όταν ολοκληρώσουν τις αγορές τους, και να μπορέσεις να τους διαφημίσεις τα ακριβότερα προϊόντα στο άμεσο μέλλον, ειδικότερα εφόσον μείνουν ευχαριστημένοι από την πρώτη αγορά.

2. Ενσωμάτωσε το social shopping στο ecommerce σου

Βρες τον τρόπο να ενσωματώσεις το social commerce στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιείς. 

Η σύνδεση δεδομένων μεταξύ διαφόρων πλατφορμών ποτέ δεν ήταν ευκολότερη. Το 51% των marketers το κάνουν, γιατί όχι και εσύ;

Επιπλέον, αν κάνεις συνέχεια αλλαγές ή ενημερώνεις τον κατάλογό σου, τότε θέλεις να είσαι σίγουρος ότι όλες οι αλλαγές ενημερώνονται αυτόματα, σε όλες τις πλατφόρμες που βρίσκεσαι.

3. Κάνε Engage με τους followers

Για να δημιουργήσεις μία εντυπωσιακή social commerce εμπειρία για τους πελάτες σου, πρέπει να θυμάσαι το “social” κομμάτι. Δηλαδή πρέπει να κάνεις κοινωνική δικτύωση και όχι μόνο να δείχνεις τα προϊόντα σου. 

Απάντησε σε ερωτήσεις, προσέφερε value και ενδιαφέρον περιεχόμενο και δείξε ότι υπάρχουν άνθρωποι πίσω από την επιχείρησή σου. Ετοίμασε ένα chatbot για να βοηθήσεις τους καταναλωτές να προχωρήσουν στο shopping journey χωρίς εμπόδια και παραλείψεις.

Κυρίως όμως να είσαι αυθεντικός και να δείχνεις την προσωπικότητα σου!

4. Άκουσε…με στρατηγική

Έχεις την τύχη να είσαι δίπλα σε πιθανούς αγοραστές κάθε στιγμή της ημέρας, εκμεταλλεύσου το!

Παρακολούθησε τα comments, τα likes, τα shares και γενικά κάθε μήνυμα και αντίδρασή τους. Απάντησε σε όλα άμεσα. Κάνε και εσύ ερωτήσεις για να τους καταλάβεις. Με τα Social Media πλέον σου δίνεται και η δυνατότητα να ακούσεις και το κοινό του ανταγωνιστή σου. Ακόμα και τον ίδιο τον ανταγωνιστή σου.

Το social listening (το λέμε ξανά και ξανά) είναι το κλειδί της επιτυχίας για κάθε επιχείρηση.

5. Ζήτα reviews

Το 93% των αγοραστών μέσω internet λένε ότι μία κριτική μπορεί να καθορίσει την απόφασή τους. Αν έχεις ένα προϊόν και οι καταναλωτές είναι ευχαριστημένοι με αυτό, βοήθησε τους να το δείξουν και σε άλλους.

  • Χρησιμοποίησε ένα αυτοματοποιημένο email μετά από τις αγορές τους που θα τους ζητάει να γράψουν μία κριτική για το προϊόν.
  • Βάλε μία ευχαριστήρια κάρτα μέσα στο προϊόν και ζήτα τους να μοιραστούν την εμπειρία τους. Αν τους δώσεις και ένα κίνητρο (πχ. 3 κριτικές/μήνα να κερδίζουν δωροεπιταγή), τότε αυξάνεις ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες να γράψουν κριτική!
  • Παρότρυνέ τους μέσα από κάποιο διαγωνισμό, ώστε να μοιραστούν την εμπειρία τους.

Μόλις αρχίσεις να έχεις κάποιες θετικές κριτικές μοίρασε τες στο κοινό σου στα social media με όμορφο και δημιουργικό τρόπο. 

Το social proof, είναι ο καλύτερος τρόπος για να χτίσεις την φήμη σου στον κόσμο των social.

Μπορείς για παράδειγμα: 

  • να δημοσιεύσεις περιεχόμενο από τους καταναλωτές σου που χρησιμοποιούν το προϊόν σου
  • να δημιουργήσεις ένα live video με ευχαριστημένους πελάτες
  • να κάνεις ένα carousel με τα θετικά comments. 

Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να το κάνεις αυτό χωρίς να φαίνεται ότι καυχιέσαι.

Στρατηγικές για το social shopping.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να προωθήσεις τα προϊόντα σου με αποδοτικό και διασκεδαστικό τρόπο.

  • Δώσε στο κοινό την επιλογή να πάρει μέρος στην παραγωγή, συσκευασία ακόμη και την επιλογή των προϊόντων σου, μέσα από τις ψηφοφορίες. Άλλωστε, λατρεύουν να είναι μέρος μιας απόφασης.
  • Χρησιμοποίησε όμορφα γραφικά που να “πιάνουν το μάτι”.
  • Χρησιμοποίησε βίντεο για να δείξεις πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το προϊόν σου.
  • Χρησιμοποίησε φωτογραφίες που σου έχουν στείλει οι πελάτες σου, με το προϊόν σου ή τα comment τους ή/και reviews.
    Το λεγόμενο UGC (user generated content)
  • Χρησιμοποίησε έναν Ambassador για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
  • Πρόσφερε bonus σε αυτούς που ποστάρουν τα προϊόντα σου στο feed τους. Αυτό θέλει προσοχή! Δεν θελουμε τους ανθρώπους που το κάνουν μόνο για τα δώρα… (διαγωνισμάκηδες)

Υπάρχουν πολλά trends για το ηλεκτρονικό εμπόριο και θα πρέπει να τα παρακολουθείς συνεχώς. Η τεχνολογία εξελίσσεται και χρησιμοποιείται για να προσφέρει μία πιο ομαλή και καλύτερη εμπειρία αγορών. 

Tο Social commerce, το AR, το livestream shopping και το το conversational commerce είναι όλα ecommerce trend που ωφελούν τόσο τους πελάτες, όσο και τις επιχειρήσεις. 

Να θυμάσαι!
Το personalized shopping είναι το μέλλον.

Είμαι η Σοφία και θέλω να σε ευχαριστήσω προσωπικά που διάβασες το άρθρο μου. Θα χαρώ να μου στείλεις τις σκέψεις, απορίες, ιδέες και προτάσεις σου!

Αν έμαθες κάτι καινούριο, αν σου άρεσε αυτό που διάβασες, ή έστω αν μας συμπαθείς, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μοιραστείς αυτό το άρθρο με φίλους, συναδέλφους και γνωστούς.

Κάν’το share, στείλ’το σε email ή ακόμα καλύτερα, δημοσίευσέ το στα Social Media σου! ❤️‍ 

Be Social, Be Active!