All about Facebook Advertising.

Ένας γκουρού του Digital Marketing, ο Neil Patel, έχει δηλώσει:
“Νομίζω ότι κάθε επιχείρηση έχει προσπαθήσει να τρέξει Facebook Ads, αποτυγχάνει και τελικά κατηγορεί το Facebook για αυτό!» Αισθάνεσαι και εσύ κάπως έτσι? Δυστυχώς δεν είσαι ο μόνος… Πολλοί επιχειρηματίες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων έχουν αποπειραθεί να κάνουν διαφημίσεις στο Facebook αλλά δεν έχουν δει αποτέλεσμα και νιώθουν ότι έχουν πετάξει τα χρήματά τους.

Σε καταλαβαίνουμε και απλά σου λέμε ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο δύσκολα όσο φαίνονται. Αν η θέα και μόνο του Power Editor σε τρομάζει, ήρθε η ώρα να αντιμετωπίσεις τον τρόμο σου, να ξεπεράσεις τους φόβους σου, να κατανοήσεις πως λειτουργεί αυτή η περίεργη πλατφόρμα και να διαχειριστείς και εσύ διαφημίσεις που θα σου φέρουν κέρδη και πελάτες.

Γιατί δημιουργήθηκε αυτή η λάθος εικόνα για τις διαφημίσεις στο Facebook

Το να προωθείς το Post που ανεβάζεις στη σελίδα σου στο Facebook, είναι σχετικά απλό και εύκολο, αλλά η χρήση της λειτουργίας “Boost Post” από μόνη της πιθανά να μην σου φέρει σημαντικές πωλήσεις. Ο ρόλος του post είναι συγκεκριμένος και το post δημιουργείται κυρίως για να χτίσει την εικόνα της επιχείρησής σου στο Facebook και τη σχέση σου με τους fan της σελίδας σου. Καλό είναι κάθε Post που δημοσιεύεις να προωθείται στους φίλους της σελίδας σου, αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος που μπορείς να διαχειριστείς αποτελεσματικά τα Facebook Ads.

Βλέπεις λοιπόν τα likes της σελίδας σου να αυξάνονται αλλά όχι και τις πωλήσεις σου. Καταλήγεις, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι μέσα σε ένα μήνα έχεις δώσεις αρκετά χρήματα στο Facebook για διαφήμιση αλλά δεν έχεις δει τις πωλήσεις που θα ήθελες. Το αποτέλεσμα δεν σε ικανοποιεί και έτσι ξεκινάς να αμφισβητείς τη δύναμη του μέσου. ΛΑΘΟΣ!

Για να το πετύχεις πωλήσεις θα πρέπει να αξιοποιήσεις το εξειδικευμένο εργαλείο, που έχει ετοιμάσει για σένα το Facebook , το Power Editor, και να κινηθείς με πλάνο και στρατηγική, όπως θα έκανες αν έτρεχες Google AdWords ή διαφήμιση στα παραδοσιακά μέσα.

Διαφήμιση στο Facebook: Τι είναι ο Power Editor.

Είναι το εργαλείο που έχει δημιουργήσει το Facebook για να μπορεί μια επιχείρηση ή οι ειδικοί στα Social Media να τρέχουν μεγάλες και οργανωμένες διαφημιστικές καμπάνιες στο Facebook & στο Instagram. Μπορεί μέχρι σήμερα να χρησιμοποιούσες το κουμπί ‘Boost Post’ ή «Προώθηση Δημοσίευσης», που βλέπεις κάτω από το post που ανεβάζεις,
αλλά αυτός είναι ο πιο απλός τρόπος για να ξεκινήσεις.

Αν θες ν α εξελίξεις τον τρόπο που διαφημίζεις την επιχείρησή σου στο Facebook, ο Power Editor σου δίνει πολλές δυνατότητες και λύσεις, όπως το να διαμορφώνει ς συγκεκριμένα κοινά (audiences), να κάνεις διαφήμιση και στο Instagram, να τεστάρεις διάφορα εικαστικά, κοινά ή προσφορές κ.λ.π.

Γιατί να τρέξεις διαφημίσεις στο Facebook.

Το Facebook δεν είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα! Προσφέρει τις υπηρεσίες του δωρεάν σε 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες το μήνα. Προφανώς ως επιχείρηση πρέπει να βγάλει κέρδη και το μόνο που μπορεί να σου πουλήσει (και μάλιστα το κάνει πολύ καλά), είναι δεδομένα! Τα δεδομένα των χρηστών που το χρησιμοποιούν.

Καταρχήν, θέλουμε να καταλάβεις ότι όντως οι διαφημίσεις στο Facebook μπορούν να σου αποφέρουν κέρδη, αρκεί να κινηθείς και εδώ με πλάνο και στρατηγική. Μπορεί να μην έχεις τρέξει ακόμη καμία διαφήμιση, μπορεί να φοβάσαι ότι θα χάσεις τα χρήματά σου, μπορεί να έχεις κάνει ήδη κάποια προσπάθεια με μέτρια ή κακά αποτελέσματα.

Το σίγουρο όμως είναι ότι το Facebook με περισσότερους από 4 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στην Ελλάδα , είναι σίγουρα ένα από τα σημαντικότερα μέσα στα οποία πρέπει να διαφημίσεις την επιχείρησή σου. Αν η επιχείρησή σου είναι B2C και απευθύνεσαι στο κοινό που χρησιμοποιεί Facebook, τότε το μέλλον της επιχείρησής σου είναι τα Facebook ads γιατί:

  • Οι πελάτες σου είναι ήδη εκεί.
  • Μπορείς να προβάλλεις το μήνυμά σου στοχευμένα και αποτελεσματικά.
  • Σου δίνει απίστευτα insights που ούτε μπορούσες να φανταστείς.
  • Αν το χρησιμοποιήσεις σωστά, κάνεις απόσβεση της επένδυσής σου.

Τελικά πώς πρέπει να διαχειρίζεσαι μια διαφήμιση στο Facebook;

Το να προωθείς απλά τα post σου για να παίρνεις likes, share ή comments είναι σχετικά απλό και εύκολο. Αλλά αν θέλεις πραγματικά να ενισχύσεις τις πωλήσεις σου πρέπει να λειτουργήσεις έξυπνα. Πρόσφερε μια προσφορά στην οποία κανείς δεν θα μπορέσει να αντισταθεί ή ακόμη καλύτερα κάνε τους ένα δώρο.

Αυτό θα είναι η αρχή για να τους προσεγγίσεις και να τραβήξεις το ενδιαφέρον τους. Στη συνέχεια μπορείς να τους παρουσιάσεις
τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου και να τους μετατρέψεις σε πελάτες.

Επέλεξε τον σωστό τύπο διαφήμισης στο Facebook
Ξεκινώντας στον Power Editor, το πρώτο πράγμα που σου ζητά είναι να επιλέξεις τύπο διαφήμισης. Αυτό εξαρτάται από τον στόχο που θέλεις να πετύχεις.

Οι 3 βασικές κατηγορίες, από τις οποίες μπορείς να επιλέξεις τύπο είναι:

Βrand Awareness – Αναγνωρισιμότητα επωνυμίας: To επιλέγεις αν ο στόχος σου είναι να σε γνωρίσει το ευρύ κοινό και να μάθει για σένα και την επιχείρησή σου.

Consideration – Αξιολόγηση για αγορά: Το επιλέγεις αν θες να οδηγήσεις κόσμο στην ιστοσελίδα ή στο e-shop σου και να συλλέξεις στοιχεία πελατών για μελλοντικές ενέργειες.

Conversion – Μετατροπή: Προτείνεται ιδανικά για e-shop και είναι ο ιδανικός τρόπος διαφήμισης, αν θέλεις άμεσες πωλήσεις. Καθένας από τους τύπους που θα δεις σε κάθε κατηγορία, εξυπηρετεί και έναν συγκεκριμένο στόχο, από το να αυξήσεις τα like στη σελίδα σου μέχρι και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.

Αν τους μελετήσεις σε βάθος θα καταλάβεις πώς κάθε τύπος καμπάνιας μπορεί να σε βοηθήσει να υλοποιήσεις και διαφορετικό στόχο marketing.
Και μην ξεχνάς: “Για να δεις μεγάλα αποτελέσματα στις πωλήσεις σου θα πρέπει να «ζεστάνεις» τους πελάτες σου”

Διαμόρφωσε το κοινό στόχο σου – Audience.
Στον Facebook Power Editor μπορείς να δημιουργήσεις συγκεκριμένη ομάδα ή ομάδες χρηστών, τους οποίους θα προσεγγίζεις με τη διαφήμισή σου.

Αυτό το κοινό μπορείς να το διαμορφώσεις ορίζοντας τα κριτήρια που θέλεις να έχουν οι χρήστες στους οποίους θα μιλήσεις, όπως ηλικία, φύλλο, επίπεδο εκπαίδευσης, οικογενειακή κατάσταση, ενδιαφέροντα. Παράλληλα, μπορείς να εξαιρέσεις και συγκεκριμένους ανθρώπους που δεν θέλεις να δουν το μήνυμά σου.
Απίστευτο;

Παράδειγμα: Έστω ότι έχεις ένα pet shop στην Καλλιθέα. Θα στοχεύσεις σε χρήστες που αγαπάνε τα ζώα ή έχουν κατοικίδιο στην περιοχή της Καλλιθέας και στην ευρύτερη περιοχή. Μπορείς να ορίσεις ακόμη και την απόσταση γύρω από την επιχείρησή σου, την οποία θα καλύψεις με τις διαφημίσεις σου.

Διαμόρφωσε μια προσφορά, στην οποία δεν θα μπορούν να αντισταθούν.
Αυτή η προσφορά θα είναι η αρχή της σχέσης σου μαζί τους. Θα είναι η αιτία που θα τους οδηγήσεις στην ιστοσελίδα σου ή στο online κατάστημά σου.

Μπορεί να είναι κάποιο δώρο που σε σένα θα κοστίσει ελάχιστα, αλλά για εκείνους θα έχει μεγάλη αξία. Αν είσαι το Pet shop που αναφέραμε προηγουμένως, μπορείς να τους δώσεις δείγματα κάποιον τροφών ή ένα κουπόνι Δωρεάν Περιποίησης.

Στόχος σου είναι να έρθουν στον Online χώρο σου ή ακόμα και στον φυσικό χώρο που βρίσκεται η επιχείρησή σου. Αφού σε επισκεφθούν καταρχήν σε γνωρίζουν και στη συνέχεια. ανάλογα με τις προσφορές που θα τους παρουσιάσεις και το πώς θα τους διαχειριστείς, μπορείς να τους μετατρέψεις σε πελάτες. Αυτό εξαρτάται
από εσένα και τι θα προσφέρεις.

Τα Facebook Ads θα έχουν υλοποιήσει και ολοκληρώσει την αποστολή τους. Σου έφεραν κόσμο στην επιχείρησή σου.
Καλό είναι μάλιστα από αυτή τη πρώτη επαφή να μάθεις τα στοιχεία τους, π.χ. e-mail αν έρθουν στην ιστοσελίδα σου, τηλέφωνο ή e-mail αν έρθουν στο κατάστημα ή στον φυσικό χώρο της επιχείρησής σου.

Έτσι θα μπορείς να επικοινωνείς και στο μέλλον μαζί τους, να τους θυμίζεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου και να τους προσφέρεις επιπλέον προσφορές και κίνητρα να σε επιλέξουν ξανά.

Επικοινώνησε ξανά μαζί τους.
Σε γνώρισαν, κέρδισες την εμπιστοσύνη τους, μπορεί να έγιναν και πελάτες σου. Αν θες πραγματικά να χτίσεις μια μακροχρόνια σχέση μαζί τους και να συνεχίσουν να είναι πελάτες σου, πρέπει να συνεχίσεις να επικοινωνείς μαζί τους. Αν σου έχουν δώσει το e-mail τους στείλε e-mail, αν έχεις κινητό, στείλε SMS.

Αν θες να το πας ένα βήμα παραπέρα, αξιοποίησε το Facebook Pixel για να ακολουθήσεις και online τους χρήστες που έχουν επισκεφθεί.

Διαφήμιση στο Facebook: Τι είναι το Facebook Pixel;

Το Facebook Pixel είναι ένα μικρό απόσπασμα κώδικα που ενσωματώνεις στο website σου. Μέσω αυτού, μεταξύ άλλων δυνατοτήτων του, κρατάς για μελλοντική επικοινωνία (remarketing) τους χρήστες του Facebook που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου (στην συγκεκριμένη περίπτωση οι χρήστες που είδαν την προσφορά σου).

Έτσι, μπορείς να προβάλλεις τις διαφημίσεις σου ακόμα πιο στοχευμένα και να διαμορφώσεις ακόμη πιο εξειδικευμένα μηνύματα και προσφορές. Εντάξει, αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο και απλό όσο τα υπό λοιπά βήματα αλλά είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος να μεγιστοποιήσεις τα κέρδη σου από την διαφήμισή σου στο Facebook.

Το γνωρίζουμε καλά και αν χρειαστείς βοήθεια, η εξειδικευμένη ομάδα μας
είναι δίπλα σου να χειριστεί τις διαφημίσεις σου.

Όρισε το budget σου
Το Facebook σου δίνει τη δυνατότητα να διατηρείς τον πλήρη έλεγχο των χρημάτων που επενδύεις. Ως διαφημιζόμενος, μπορείς να καθορίσεις πόσα χρήματα θα ξοδεύεις καθημερινά σε κάθε καμπάνια. Μπορείς ακόμη να ορίσεις και το κριτήριο με βάση το οποίο θα χρεώνεσαι. Δηλαδή αν θέλεις να σε δουν πολλοί, τότε η χρέωση θα γίνει με βάση τα impression (πόσοι χρήστες σε είδαν). Για σένα όμως που θέλεις να οδηγήσεις κόσμο στο website ή στο e-shop σου μπορείς να επιλέξεις χρέωση με βάση τα click. “Το ήξερες ότι μπορείς να ορίσεις ακόμη και το ποσό που θα δαπανήσεις ανά κλικ;”

Πειραματίσου
Ο Power Editor, σου δίνει την επιλογή να δοκιμάσεις πολλές διαφημίσεις, αλλάζοντας μόνο ένα στοιχείο κάθε φορά, για να δεις ποια version αποδίδει καλύτερα για την επένδυσή σου (ROI – Return Of Investment).
Για παράδειγμα, μπορείς να τεστάρεις:

1. τον τίτλο της διαφήμισής σου. Ετοιμάζεις την ίδια διαφήμιση με διαφορετικούς τίτλους και αφήνεις όλα τα άλλα τα ίδια.

2. το εικαστικό της διαφήμισης. Κρατάς ίδιο τίτλο και κείμενο και
δοκιμάζεις διαφορετικά εικαστικά.

3. το CTA – κουμπί Call To Action. Σε κάποια version της διαφήμισής
σου μπορεί να χρησιμοποιήσεις το κουμπί «αγόρασε τώρα» και σε
κάποια άλλη το κουμπί «Μάθε περισσότερα».

Παρέχοντας αυτές τις παραλλαγές στην ίδια ομάδα κοινού, μπορείς να αξιολογήσεις ποια διαφήμιση σου φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα και να συνεχίσεις με αυτήν. Επιπλέον, μπορείς να δοκιμάσεις να προβάλεις την ίδια διαφήμιση σε διαφορετικά είδη κοινού και έτσι να αξιολογήσεις πώς ανταποκρίνονται διαφορετικοί άνθρωποι στο μήνυμά σου.

Δεν έχεις χρόνο να τα υλοποιήσεις όλα αυτά; Λογικό!
Βασική σου απασχόληση πρέπει να είναι η οργάνωση της επιχείρησής σου. Δική μας όμως αποστολή είναι η σωστή παρουσία και προβολή της επιχείρησής σου στα Social Media.
Εμπιστεύσου την ομάδα μας, ανέθεσε μας τη δημιουργία περιεχομένου για τις σελίδες σου στα Social Media αλλά και τα Facebook Ads σου.
Δες τις πωλήσεις σου να απογειώνονται!

Για σένα που αναζητάς χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα αναπτύξεις την επιχείρησή σου με τα Social Media, έχουμε ετοιμάσει ένα ΔΩΡΕΑΝ Social Media eBook που θα σου φανεί πολύ χρήσιμο.

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το…!

Κατεβάστε Δωρεάν το νέο μας ebook!

Για σένα που αναζητάς χρήσιμες συμβουλές για το πώς θα αναπτύξεις την επιχείρησή σου με τα Social Media, ετοιμάσαμε το e-book:

"Πώς θα αναπτύξεις την επιχείρησή σου με τα Social Media"

Κατέβασέ το ΔΩΡΕΑΝ.

Τέλεια! Έχετε εγγραφεί επιτυχώς.

Pin It on Pinterest

Share This