H νέα χρονιά ξεκίνησε με τον Mark Zuckerberg να φέρνει τα πάνω κάτω στο News Feed μας!
Δηλώνει αποφασισμένος να αλλάξει το είδος των αναρτήσεων που κάθε μέρα οι χρήστες βλέπουν στον τοίχο τους. Ο αλγόριθμος του Facebook αλλάζει για μια ακόμη φορά και αυτή τη φορά την αλλαγή θα την καταλάβουμε όλοι και κυρίως οι επιχειρήσεις και τα ΜΜΕ.

Γιατί;

Γιατί πλέον στόχος του Facebook είναι να παρουσιάζει στον τοίχο των χρηστών περιεχόμενο που θα προάγει την αλληλεπίδραση μεταξύ φίλων, θα παρουσιάζει δηλαδή περισσότερα post που θα έχουν δημιουργηθεί από φίλους για φίλους και λιγότερα τα post που προέρχονται από pages, δηλαδή από επιχειρήσεις ή ΜΜΕ.

Και φυσικά θα αναρωτιέσαι τι θα γίνουν τα post της δικής σου σελίδας; Θα τα βλέπει κανείς; Τι ενέργειες Facebook Marketing τελικά πρέπει να κάνεις για να ξεπεράσεις αυτό το εμπόδιο; Πώς πρέπει να διαχειρίζεσαι αποτελεσματικά την σελίδα σου στο Facebook;

Καταρχήν αυτή η αλλαγή μπορεί να ανακοινώθηκε από τον Facebook επίσημα τώρα, αλλά στην πράξη σταδιακά έχει μπει σε εφαρμογή εδώ και καιρό.
Αν νομίζεις ότι τώρα τα post που δημοσιεύεις τα βλέπουν όλοι οι fan της σελίδας, κάνεις λάθος. Για πολλές σελίδες το organic reach είναι κάτω από το 0.1%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι κάτω από το 0.1% των χρηστών που έχουν κάνει like στη σελίδα σου θα δει στον τοίχο του το post που εσύ δημοσιεύεις.

Η βασική ερώτηση λοιπόν είναι:

Τι μπορεί να κάνει μια επιχείρηση για να αντιμετωπίσει αυτές τις αλλαγές και να συνεχίσει να αξιοποιεί τη δύναμη του Facebook για να προσεγγίζει αποτελεσματικά τους χρήστες που καθημερινά το χρησιμοποιούν;
Ποια τελικά πρέπει να είναι η σωστή διαχείριση μιας Facebook σελίδας;

Η απάντηση δεν είναι μία αλλά πολλές και διαφορετικές ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσεις προκειμένου να δημοσιεύεις περιεχόμενο που θα λατρεύουν οι χρήστες και θα εγκρίνεται από τον αλγόριθμο του Facebook.

6 & 1 τρόποι για να συνεχίσουν τα posts σου να προβάλλονται στον τοίχο των fan της σελίδας σου.

Τι ζητάει ο Mark? Interactivity – Αλληλεπίδραση

Γράψε έτσι τα post σου έτσι ώστε να προάγουν την αλληλεπίδραση και να δημιουργούν αφορμές συζητήσεων μεταξύ φίλων. Προσοχή μην αναφέρεις τις κλασικές φράσεις κάνε Share ή Comment γιατί το Facebook θα θεωρήσει ότι πας να το κοροϊδεψεις (να επηρεάσει τον αλγόριθμό του) και θα σε τιμωρήσει.

Σκέψου δημιουργικά, και ανατρεπτικά. Για παράδειγμα, έστω ότι η επιχείρησή σου είναι πιτσαρία και ότι θέλεις να παρουσιάσεις μια νέα πίτσα με 4 τυριά. Μια απλή παρουσίαση όσο λαχταριστή και αν φαίνεται δεν είναι αρκετή. Για να φτάσει η ανάρτησή σου στον τοίχο των fan σου, πρέπει να προάγει τον διάλογο και την αλληλεπίδραση μεταξύ φίλων. Πρέπει να περιέχει στοιχεία και ερωτοαπαντήσεις που θα προάγουν τη συζήτηση μεταξύ φίλων.
Π.χ. Για την αγαπημένη σου φίλη που λατρεύει τη Mozzarela, νέα πίτσα 4 τυριά αποκλειστικά για cheese lovers? Τι λες θα της αρέσει; Μπορείς να της την προτείνεις…

Δημιούργησε ποιοτικό περιεχόμενο

Ναι, το interactivity είναι το βασικό κριτήριο του αλγορίθμου αλλά και η ποιότητα στο περιεχόμενο μετράει. Μην ανεβάζεις μόνο απλά προιοντικά post… κουράζουν και δεν προάγουν τη σχέση σου με το χρήστη και αυτό σίγουρα δεν αρέσει στον αλγόριθμο.

Ο χρήστης χρειάζεται ενημέρωση, χρήσιμες πληροφορίες, χιούμορ, ή απλά να νιώσει ότι είσαι δίπλα του. Ακολούθησε τον χρυσό κανόνα 80-20. 20% προϊοντικό περιεχόμενο και 80% περιεχόμενο πιο lifestyle, ανάλαφρο, ουδέτερο, εκπαιδευτικό…περιεχόμενο που προάγει τον διάλογο μεταξύ επιχείρησης και χρηστών ή και των χρηστών μεταξύ τους.

Μην βάζεις link προς το website σου!

Μπορεί να θέλεις traffic στην ιστοσελίδα σου αλλά με τις νέες αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook, δημοσιεύσεις με link εκτός Facebook θα έχουν πολύ χαμηλό ή μηδαμινό reach.

Αυτό σημαίνει ότι ελάχιστοι από τους Fan σου θα βλέπουν τις δημοσιεύσεις σου και ακόμη πιο λίγοι ή σχεδόν κανένας δεν θα πατάει το Link προς την ιστοσελίδα σου. Άρα, το traffic που κέρδιζες ή θες να κερδίζεις από το Facebook θα χαθεί.
Τι πρέπει να κάνεις; Αποφάσισε ποια Post θα προωθήσεις με διαφήμιση και βάλε link μόνο σε αυτά τα post. Στα υπόλοιπα post μην βάλεις link στο βασικό κείμενο του post αλλά από κάτω σαν σχόλιο/ comment. Ναι, αυτή μια νέα τακτική growth hacking τακτική που θα σε βοηθήσει πολύ.

Zήτησέ τους να σε βλέπουν!

Ναι γίνεται και αυτό, αρκεί να τους αποδείξεις ότι το περιεχόμενό σου είναι σημαντικό και να τους δημιουργήσεις την ανάγκη ή επιθυμία να βλέπουν κάθε σου post.

Για να το πετύχεις αυτό οι αναρτήσεις σου θα πρέπει να είναι πραγματικά ενδιαφέρουσες και χρήσιμες στον χρήστη. Πρέπει να βασίζονται στο τρίπτυχο Interesting -Informative -Fun ή σε απλά Ελληνικά; Ενδιαφέρον – Χρήσιμο – Διασκεδαστικό. Αφού τους πείσεις και κεντρίσεις το ενδιαφέρον τους, τότε απλά με όμορφο τρόπο ζήτησέ τους να επιλέξουν ότι θέλουν να βλέπουν πρώτοι τις νέες αναρτήσεις που δημοσιεύεις. Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν είναι απλή.

following

Ο χρήστης πάει στην Facebook σελίδα σου και στις 3 τελείες επιλέγει Follow Settings στη συνέχεια ενεργοποιεί την επιλογή Favorites. Σώζει και αυτό είναι, βλέπει όλα τα posts σου! Τέλειο;;;

Δημοσίευσε Live videos

Η παρουσία ενός video είναι πολυ σημαντική για την αποτελεσματική διαχείριση & προβολή μιας Facebook σελίδας, αλλά αυτό που πραγματικά θα απογειώσει το reach της σελίδας σου είναι τα live videos. Δεν είναι μύθος αλλά μια αλήθεια που ο ίδιος ο Mark συμπεριέλαβε στην ανακοίνωσή του για επισημάνει τη σημαντικότητα των Live Videos.
Δύσκολο?

Facebook Live Videos

Ακούγεται δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Ξεκίνα με τα απλά videos. Μετά από τα πρώτα video, θα εξοικειωθείς με τη διαδικασία και θα σου φαίνεται πιο εύκολο και απλό. Στην αρχή βγάλε live video μικρής διάρκειας και όσο περνάει ο καιρός και γίνεσαι άνετος με τη διαδικασία θα ανεβάζεις τη διάρκεια ή την πολυπλοκότητα του θέματος του video σου.

Βρες το θέμα του 1ου σου Live Video και ξεκίνα τώρα.

Αξιοποίησε τη δύναμη του Messenger.

Το messenger στις μέρες μας έχει γίνει ένα πολύ σημαντικό κανάλι Εξυπηρέτησης Πελατών.
Είναι αλήθεια ότι όλο και πιο πολλοί χρήστες αποφεύγουν να επικοινωνούν τηλεφωνικά ή να στέλνουν e-mail σε μια επιχείρηση.

facebok messenger

Αντίθετα προτιμούν να στείλουν ένα μήνυμα στο messenger. Στην πραγματικότητα, το messenger εξελίσσεται ως το πιο δυναμικό και άμεσο κανάλι εξυπηρέτησης πελατών. Αναμφισβήτητα, μπορεί να γίνει και εργαλείο Marketing, καθώς αν το χρησιμοποιήσεις έξυπνα μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά στην άμεση προσέγγιση των πελατών σου.

Έτσι, ακόμα και αν ένα post σου δεν φτάσει ποτέ στον τοίχο των fan σου, ένα μήνυμα στο messenger είναι σίγουρο ότι θα παραδοθεί και θα διαβαστεί από το 80% (όπως λένε οι έρευνες) των χρηστών.

Συνεπώς, το messenger σου δίνει όχι μόνο λύσεις αλλά και ευκαιρίες ανάπτυξης!
Σκέψου δημιουργικά, χρησιμοποίησε κάποιο chatbot για ένα πιο επαγγελματικό αποτέλεσμα και ξεκίνα έναν νέο τρόπο επικοινωνίας με τους fan της σελίδας σου.

Facebooks ads – Boost post – Ads Manager

Τέλος, αν θες να είσαι σίγουρος ότι μια δημοσίευση θα φτάσει στον τοίχο των fan της Facebook σελίδας σου, τότε τα Facebook ads και συγκεκριμένα το Boost post ήταν, είναι και θα είναι ο σίγουρος τρόπος.

Το Facebook είναι μια επιχείρηση, τα έσοδα της οποίας προέρχονται κυρίως από τις διαφημίσεις. Άρα, ας μην κρυβόμαστε, στόχος του Facebook είναι να κατευθύνει τους διαφημιζόμενους να επενδύουν όλο και περισσότερα χρήματα σε Facebook ads για την προώθηση της επιχείρισης τους. Η διαφήμιση στο Facebook δεν είναι πλέον επιλογή αλλά μονόδρομος, αν θες ένα post να αποκτήσει likes και να το δουν οι χρήστες.
Μην θεωρείς ότι αυτοί που σου έχουν κάνει like θα δουν τη δημοσίευσή σου.

Αυτό, δυστυχώς, δεν ισχύει πια.
Αυτοί που σου έχουν κάνει like είναι ένα κοινό που είναι θετικά προσκείμενο στην επιχείρησή σου και στο οποίο το μήνυμά σου θα έχει μεγαλύτερη απήχηση και απόδοση. Για να φτάσει όμως το μήνυμά σου σε αυτό το κοινό θα πρέπει να τρέξεις διαφήμιση.

Πρακτικά τι πρέπει να κάνεις;
Ιδανικά κάθε νέα ανάρτηση θα πρέπει να προωθείται. Ο πιο απλός τρόπος είναι το Boost Post στο κοινό οι φίλοι της σελίδας σου ή οι φίλοι της σελίδας σου και οι φίλοι τους, αν το budget σου το επιτρέπει. Αν θες ένα ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα απόδοσης της διαφημιστικής σου ενέργειας, μπορείς να τρέξεις τις διαφημίσεις σου μέσα από το Ads Manager το οποίο σου δίνει πολύ περισσότερες διαφημιστικές επιλογές.

tip

Η συμβουλή μας για μια σωστή διαχείριση της Facebook σελίδας σου.

Φρόντιζε το περιεχόμενο της σελίδας σου να είναι όμορφο αισθητικά και χρήσιμο ή διασκεδαστικό. Ανέβαζε ένα νέο post τουλάχιστον ανά δύο μέρες, ώστε το Facebook να θεωρεί τη σελίδα σου ζωντανή. Προσπάθησε να προωθείς με διαφήμιση τα περισσότερα από τα νέα posts που αναρτάς.
Τέλος, προσπάθησε και προγραμμάτισε ένα live video την εβδομάδα ή ανά 15 μέρες.

Και μην ξεχνάς: Το Facebook μπορεί να σε βοηθήσει να αναπτύξεις την επιχείρησή σου αρκεί να σεβαστείς του κανόνες του και να προσαρμοστείς στο ύφος και τα ζητούμενά του.

Το αποτέλεσμα θα αξίζει τον κόπο!!!