Instagram… το πιο must Social Media κανάλι που μπορείς να επιλέξεις για να προβάλεις αποτελεσματικά την επιχείρησή σου.

Μιλώντας με αριθμούς, 1.2 δισεκατομμύρια Instagrammers (έτσι λέγονται οι χρήστες αυτού του καναλιού), μοιράζονται κατά μέσο όρο καθημερινά.

  • 95 εκατομμύρια φωτογραφίες και βίντεο
  • περίπου 4,2 δισεκατομμύρια αναρτήσεις

Επιπλέον, πάνω από το 70% των Instagrammers είναι άτομα ηλικίας 25-35 ετών.

Αναζητάς νεανικό κοινό; Θα το συναντήσεις στο Instagram.

Τέλος, οι χρήστες του Instagram είναι πραγματικά ενεργοί, καθώς έχουν 58 φορές περισσότερες πιθανότητες να μοιραστούν μια ανάρτηση στο Instagram από ότι μία ανάρτηση στο Facebook.

Εντυπωσιάστηκες; Και το εκπληκτικό είναι ότι αυτοί οι αριθμοί συνεχώς ανεβαίνουν!

Είναι γεγονός: Mια εταιρική σελίδα στο Instagram προσφέρει στo brand πολύ καλό reach, engagement των χρηστών και εξαιρετικές ευκαιρίες προβολής

Και τώρα σίγουρα θα αναρωτιέσαι:

“Πώς αξιοποιείς πραγματικά το Instagram για να προωθήσεις την επιχείρησή σου”.

Αν αναζητάς πληροφορίες, συμβουλές και tips για πώς θα διαμορφώσεις τη σελίδα της επιχείρησής σου στο Instagram, πώς θα δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα κερδίζει followers και πώς θα προβάλεις αποτελεσματικά την επιχείρησή σου μέσα από το Instagram, αυτό το άρθρο θα σου φανεί πολύ χρήσιμο.

Ετοίμασε καφέ και ξεκίνα το διάβασμα!

Καταρχην, να ξέρεις οτι το Instagram είναι πολύ ιδιαίτερο σαν Social Media κανάλι.

Η δημοσίευση περιεχομένου μπορεί να γίνει από κινητό ή tablet και τελευταία έδωσαν και κάποιες δυνατότητες από τον υπολογιστή.

Τo Instagram ξεκίνησε ως μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης με στόχο τη κοινή χρήση φωτογραφιών και βίντεο μέσα από smartphones.

Σήμερα διατηρεί μερικώς αυτόν τον αρχικό φωτογραφικό του χαρακτήρα και στυλ αλλά έχει εξελιχθεί σε ένα κυρίαρχο Social Media κανάλι.

Βασικές του αρχές είναι το followers (πόσοι χρήστες σε ακολουθούν), το following (πόσους χρήστες ακολουθείς), τα hashtags αλλά και τα Instagram Stories.

ftiakse-to-instagram-account

Το άνοιγμα ενός Instagram λογαριασμού ειναι εύκολο, απλό και γρήγορο.

Κάνε λήψη της εφαρμογής Instagram (από το App Store για iOS, από το Google Play Store για Android ή από το Windows Phone Store αν έχεις συσκευή με Windows).

Μόλις εγκατασταθεί η εφαρμογή στο τηλέφωνό, την ανοίγεις και κάνεις εγγραφή.

Στις ρυθμίσεις θα βρεις την επιλογή Switch to Business Account.

Το επιλέγεις και καταχωρείς πληροφορίες για την επιχείρησή σου, όπως ωράριο λειτουργίας, διεύθυνση και έναν αριθμό τηλεφώνου.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσεις το επαγγελματικό σου προφίλ στο Instagram προφίλ της επιχείρησής σου.

Username: για να σε εντοπίζουν εύκολα όσοι σε αναζητούν πρέπει να συνδέεται άμεσα με το αντικείμενο της επιχείρησής σου και ιδανικά να είναι κοινό με το username που χρησιμοποιείς στα άλλα κοινωνικά δίκτυα, πχ στο Facebook

Βio: Χρησιμοποίησέ το έξυπνα για να περιγράψεις το αντικείμενο της επιχείρησής σου και να κερδίσεις τις εντυπώσεις. Ένα σωστά στημένο επαγγελματικό Instagram Bio θα βοηθήσει το κοινό σου να σε επιλέξει ανάμεσα από τους ανταγωνιστές σου.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις 😇emoji 😈, #hashtags ή να σπάσεις το κείμενο σε γραμμές. Να θυμάσαι στο bio είναι το μόνο σημείο που μπορείς να αναφέρεις το όνομα της ιστοσελίδας σου και να υπάρχει ενεργό Link προς αυτή. Γιαυτό το λόγο φτιαξαμε το Lord of the Links. Ένα link για το bio σου, που μπορείς να έχεις πολλά link μέσα σε αυτό!

Profile Photo: Μην το σκέφτεσαι και πολύ… το λογότυπο της επιχείρησής σου είναι η ιδανική και καλύτερη επιλογή και φυσικά η πρότασή μου.

Δεν ξέρεις σε τι διαστάσεις να ετοιμάσεις τις εικόνες που θα χρησιμοποιήσεις για το άνοιγμα του λογαριασμού σου;
Παρακάτω οι απαντήσεις:

  • Profile picture: 320 x 320
  • Photo & Shared video : 1080 x 1080
  • Stories: 1080 x 1920
  • Reels: 1080 x 566
instagram size guide

Μόλις ολοκληρώσεις τη δημιουργία του Instagram λογαριασμού σου πέρασε το link στο site σου και συνέδεσέ το με τα υπόλοιπα Social Media Αccounts σου.

Tώρα πια έχεις τη δική σου Instagram σελίδα και ήρθε η ώρα να ξεκινήσεις να δημιουργείς (ιδανικά κάθε μέρα) το περιεχόμενο αυτής.

Πριν ξεκινήσεις όμως θα πρέπει να οργανώσεις τις σκέψεις σου, τους στόχους σου και το περιεχόμενο. Παρακάτω σου δείχνω τον δρόμο.

Καθόρισε τους στόχους σου.

Κάθε κίνησή σου πρέπει να κινείται γύρω από ένα κεντρικό στόχο.

Αποφάσισε τι θέλεις να πετύχεις μέσα από το Instagram και πώς αυτοί οι στόχοι συνδέονται με τους γενικότερους στόχους της επιχείρησής σου.

Παραδείγματα:

  • Δημιουργία ή ενίσχυση του Brand awareness – αναγνωρισιμότητα της μάρκας σου.
  • Αλληλεπίδραση με τους πελάτες σου και χτίσιμο σχέσης.
  • Αύξηση των πωλήσεων.
  • Αύξηση της επισκεψιμότητας στο website σου.
  • Δημιουργία σχέσης με influencer

Να θυμάσαι ότι ο στόχος ή στόχοι σου πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί και σχετικοί με την επιχείρησή σου.

Μόνο αν ξέρεις τι θέλεις να πετύχεις, τότε με τη σωστή στρατηγική, με σχέδιο και πλάνο θα το πετύχεις.

Και μην ξεχνάς τον πρωταρχικό σου στόχο:

Nα δημιουργήσεις μέσα από τη σελίδα σου στο Instagram engagement με τον χρήστη.

Ο χρήστης μόλις δει το post σου στο Instagram, θέλεις να σταματήσει να σκρολάρει, να ασχοληθεί με το περιεχόμενο σου, να κάνει κάποιο σχόλιο ή like ή ακόμα και share.

Tότε μόνο θα έχεις πετύχει το στόχο σου: να τραβήξεις τη προσοχή του και να δημιουργήσεις engagement μαζί του.

Ανέβαζε περιεχόμενο με πλάνο και στρατηγική

To να ανεβάζεις που και που κάποιες φωτογραφίες από το κινητό σου είναι ο εύκολος τρόπος για να δημιουργείς περιεχόμενο στο Instagram αλλά όχι ο πιο σωστός και επαγγελματικός

Για να δημιουργήσεις ένα ισχυρό Instagram Community από χρήστες που θα σε ακολουθούν πιστά, θα διαδίδουν τα νέα σου και θα αγαπήσουν τη μάρκα σου χρειάζεσαι πλάνο και σχέδιο. Αποφάσισε:

Κάθε πότε θα ανεβάζεις αναρτήσεις

Μην βομβαρδίζεις τους χρήστες με νέα post συνέχεια, αλλά από την άλλη μην εξαφανίζεσαι.

Διαμόρφωσε ένα πλάνο δημοσιεύσεων και τήρησέ το όσο γίνεται περισσότερο.

Δοκίμασε διαφορετικές μέρες ώρες, παίξε με την συχνότητα.

Εφάρμοσε τον συνδυασμό που θα δεις ότι θα λειτουργεί καλύτερα.

Βρες τη κατάλληλη θεματολογία για τα post σου

Για να τραβήξεις τη προσοχή του κοινού σου πρέπει να μοιραστείς περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει και στο οποίο θα ανταποκριθούν.

Δεν πρέπει τα post σου να μιλάνε μόνο για το προϊόν σου.

Το Instagram είναι το ιδανικό Social Media κανάλι για να μοιραστείς στιγμές, τάσεις, προτάσεις, ιδέες, φωτογραφίες ιδιαίτερες και ξεχωριστές.

Δεν χρειάζεται να είσαι προϊόν μόδας για να ανεβάζεις lifestyle post.

Ακόμα και μια εταιρεία με προϊόντα διατροφής ή ένα λογιστικό γραφείο μπορεί να δημιουργήσει post με πιο lifestyle χαρακτήρα.

Τρανό παράδειγμα το παρακάτω post που δημοσίευσε το paypal λίγο πριν τα Χριστούγεννα:

lifestyle posts

Διαμόρφωσε το στυλ σου

Το να ανεβάζεις περιεχόμενο με ιδιαίτερη ταυτότητα και το δικό του στυλ είναι πραγματικά ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις για να ξεχωρίσεις.

Ενδεικτικό παράδειγμα, η παρακάτω σελίδα με φωτογραφίες στις αποχρώσεις του λευκού και του μαύρου και δροσερές πινελιές απαλών χρωμάτων.

Διαμόρφωσε το στυλ σου

Πρακτικές συμβουλές για ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα στο Instagram

Μην παραμελείς τις λεζάντες

Το Instagram μπορεί να έχει γίνει δημοφιλές λόγω του πλούσιου φωτογραφικού περιεχόμενου που προσφέρει στους οπαδούς του, αλλά αν θέλεις να αξιοποιήσεις to the maximum κάθε φωτογραφία ή βίντεο που ανεβάζεις πρέπει απαραίτητα να την συνοδεύεις και μια πλήρης, δημιουργική και περιεκτική λεζάντα- caption όπως την αναφέρει και το μέσο.

Η λεζάντα λειτουργεί σαν μια προέκταση, επεξήγηση της φωτογραφίας σου και δρα συμπληρωματικά σε αυτήν.

Ανάλογα το θέμα τη φωτογραφίας μπορεί να είναι κάποιο σχόλιο, επεξήγηση, να έχει χιουμοριστικό χαρακτήρα, να είναι κάποιο quote, ή απλά να αναφέρει κάποιο μήνυμα σχετικό με την επιχείρησή σου.

tip

Tips & συμβουλές για να γράφεις σωστά captions – λεζάντες στο Instagram

  • Τo βασικό σου μήνυμα να είναι στην αρχή της πρότασης.
  • Χρησιμοποίησε hashtags.
  • Δώσε χρώμα και ζωντάνια με Emoji.
  • Διαχώρισε τα hashtags από το βασικό κείμενο με μια γραμμή.
  • Κάνε μια ερώτηση – θα σου εξασφαλίσει πολλά σχόλια.
  • Κάνε αναφορά σε άλλους χρήστες (@mention). Πολύ καλή ιδέα αν ο στόχος σου είναι να κάνεις engage influencers της κατηγορίας σου.
  • Ζήτησε από τους χρήστες να αφήσουν κάποιο σχόλιο.
  • Μην το παρακάνεις…δεν είναι απαραίτητο κάθε caption /λεζάντα να είναι τεράστιο. Κάποιες φορές ανάλογα και το θέμα της εικόνας μια μικρή φράση μπορεί να είναι αρκετή.

Δημιούργησε Albums με φωτογραφίες & βίντεο

Σε κάθε Instagram post που ανεβάζεις μπορείς να προσθέσεις μέχρι και 10 φωτογραφίες ή βίντεο ( carousels ).

Αυτό αρέσει πολύ στους χρήστες και απογειώνει το engagement.

Έτσι, εσύ μοιράζεσαι πλούσιο υλικό για την επιχείρησή σου και μεταδίδεις τα σωστά μηνύματα στους followers σου και εκείνοι απολαμβάνουν το περιεχόμενο.

Win Win κατάσταση και δίκαιη για όλους. Συμφωνείς;

Δημιούργησε Instagram Stories

Τα Instagram Stories τα χρησιμοποιούν καθημερινά περισσότεροι από 250.000.000 Instagrammers και είναι ένας από τους πιο in τρόπους να προσεγγίσεις το κοινό σου, με εκπληκτικά αποτελέσματα στο engagement των χρηστών.

Τι είναι τα Instagram Stories

Ακολουθώντας τη λογική του Snapchat, το Instagram λάνσαρε τα Instagram stories, τα οποία είναι βίντεο ή φωτογραφίες που σχηματίζουν μια συλλογή ίσως και ιστορία με διάρκεια ζωής 24 ώρες.

Πρακτικά, εξαφανίζονται αυτόματα 24 ώρες μετά τη στιγμή της δημοσίευσης.

Πώς θα δημοσιεύσεις το δικό σου Instagram Story

  • Eπιλέγεις το κουμπί NEO –NEW στην πάνω αριστερή πλευρά της αρχικής οθόνης.
  • Τραβάς τη φωτογραφία ή το video. Aν θες ανεβάζεις υλικό από αυτό που έχεις ήδη αποθηκευμένο (τις τελευταίες 24 ώρες ) στο κινητό σου.
  • Μπορείς να επεξεργαστείς το φωτογραφία ή το βίντεο, προσθέτοντας κείμενο, σχέδια ή emoji.
  • Αποθηκεύεις και δημοσιεύεις την ιστορία σου.

Τόσο απλά.

Αν θέλεις μπορείς να προσθέσεις περισσότερες από μια φωτογραφίες ή βίντεο, έτσι ώστε η ιστορία να παίζει σαν slideshow.

1 στα 5 Instagram stories κερδίζει κάποιο σχόλιο από όσους θα το δουν, ενώ 1 στα 3 Instagram stories προέρχεται απο Business Account.

Χρησιμοποίησε φίλτρα στις εικόνες

Σύμφωνα με διαπίστωση που πρόσφατα ανακoίνωσε η Webdam, το 60% των κορυφαίων εμπορικών σημάτων στο Instagram χρησιμοποιούν το ίδιο φίλτρο για κάθε θέση.

Χρησιμοποιώντας τα ίδια φίλτρα ξανά και ξανά, δημιουργείς ένα στυλ που θα γίνει τελικά αναγνωρίσιμο από οπαδούς σου και θα τους διευκολύνει να σε εντοπίζουν και να σταματούν στην εικόνα σου για να την δουν ή να την σχολιάσουν.

Αξιοποίησε τα Hashtags έξυπνα

Ναι, στο Instagram καλό είναι να χρησιμοποιείς πολλά και διαφορετικά hashtags.

Ξέρεις γιατί;

Δεν είναι για στυλ αλλά έχουν τη σημασία τους!

Η σωστή χρήση των Hashtags ενισχύει το organic reach των post σου, δηλαδή τα βλέπουν περισσότεροι χρήστες χωρίς να πληρώνεις χρήματα για διαφήμιση.

Να ξέρεις, όμως, ότι πρέπει να κάνεις σωστή & εύστοχη χρήση των hashtag για να έχουν νόημα και να σου φέρουν τον σωστό κόσμο. θα πρέπει να είναι σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησής σου και το θέμα του post.

Δημιούργησε το δικό σου Branded Hashtag.

Τo εταιρικό σου #hashtag δεν είναι απαραίτητο να είναι το όνομα της επιχείρησής σου ή των προϊόντων σου.

Μπορεί να είναι ότι σκεφτείς, το οποίο θα το χρησιμοποιείς με συνέπεια σε όλες σχεδόν τις αναρτήσεις στην Instagram σελίδα σου.

Αν μάλιστα πετύχεις να το χρησιμοποιούν και οι οπαδοί σου στα post που ανεβάζουν τότε αυτό το ονομάζουμε επιτυχία.

Τι να αποφύγεις:

  • Nα αναδημοσιεύεις περιεχόμενο από τη σελίδα σου στο Facebook.
  • Να δημοσιεύεις παραλληλόγραμμες φωτογραφίες.
  • Να ξεχνάς τα hashtags.
  • Nα βάζεις Link στο caption- δεν κερδίζεις τίποτα με το να το αναφέρεις.

Να θυμάσαι: Το instagram είναι πολύ αυστηρό και αν εντοπίσει ότι δεν ανεβάζεις το περιεχόμενο με τον σωστό τρόπο μπορεί ακόμη και να σου κατεβάσει τη σελίδα.

Μάλιστα, μέχρι πρότινος δεν επέτρεπε καν τη δυνατότητα schedule των Post.

10+1 Μικρά μυστικά για να αποκτήσει η σελίδα σου followers

Ότι τα post της σελίδας σου στο Instagram μπορείς να τα προωθήσεις με διαφήμιση (ακριβώς όπως κάνεις και στο Facebook) μάλλον το ξέρεις.

Αυτό που μάλλον δεν ξέρεις είναι ότι υπάρχουν διάφορες τεχνικές που μπορείς να ακολουθήσεις προκειμένου η σελίδα σου να αποκτήσει followers και να γίνει ένα ισχυρό community.

  1. Χρησιμοποίησε δημοφιλή hashtags, σχετικά με την κατηγορία σου, ώστε οι εικόνες σας να βρεθούν στην αναζήτηση χρηστών που ενδιαφέρονται για υπηρεσίες σχετικές με τις δικές σου.
  2. Δημοσίευε νέο περιεχόμενο καθημερινά ανάλογα με τις ώρες που το κοινό σου είναι ενεργό.
  3. Αν δεν δημοσιεύεις καθημερινά επέλεξε τις Κυριακές & τις Τεταρτες, αποδίδουν καλύτερα.
  4. Ακολούθησε δημοφιλής προσωπικότητες με πολλούς οπαδούς.
  5. Κάνε παιχνίδι ερωτοαπαντήσεων κάθε φορά που ανεβάζεις μια νέα ανάρτηση.Έτσι, θα προκαλέσεις το σχόλιό τους και το engagement.
  6. Ξεκίνα συνεργασία με μια εταιρία εξειδικευμένη στη διαχείριση των Social Media και στο Instagram. Έτσι θα είσαι σίγουρος ότι ξεκινάς σωστά και ότι ειδικοί στο Instagram θα δημιουργήσουν για σένα και την επιχείρησή σου περιεχόμενο που θα τραβάει τη προσοχή και θα κερδίζει τους χρήστες.
  7. Οι φωτογραφίες σου να είναι στις αποχρώσεις του μπλε. Για κάποιο περίεργο λόγο αυτές οι φωτογραφίες έχουν πολύ καλύτερη απόδοση.
  8. Προτίμησε να δημοσιεύεις φωτογραφίες ή βίντεο με πρόσωπα.
  9. Κάλεσε δημοφιλείς Instagrammers (δηλαδή Influencers) να ανεβάσουν post στη σελίδα σου.
  10. Κάλεσε τους φίλους σου από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα αλλά και τους παραλήπτες του e-mail σου να ακολουθήσουν τη σελίδα σου στο Instagram.

Σημείωση: Αν μετά από όλα αυτά που διάβασες θελήσεις να δεις τι δημοσιεύει η Social Active στη σελίδα της στο Instagram, ακολούθησέ μας εδώ…

Συχνές Ερωτήσεις για το Instagram

Πώς κάνω επαγγελματικό προφίλ στο Instagram;

  1. Πήγαινε στο προφίλ σου και πάτα στην πάνω δεξιά γωνία

  2. Επέλεξε ρυθμίσεις (settings)

  3. Επέλεξε λογαριασμός (account)

  4. Επέλεξε Εναλλαγή σε επαγγελματικό λογαριασμό (Switch to Professional Account)

  5. Επέλεξε συνέχεια (continue)

  6. Διάλεξε την κατηγορία που ανήκει η επιχείρησή σου και επέλεξε ολοκλήρωση (Done)

  7. Πάτησε ΟΚ για επιβεβαίωση

  8. Επέλεξε “business” και “Επόμενο” (next)

  9. Βάλε τα στοιχεία επικοινωνίας σου και πάτησε επόμενο ή επέλεξε “μην χρησιμοποιήσεις τα στοιχεία επικοινωνίας μου” και προχώρα στο επόμενο βήμα.

  10. Πάτησε Χ στην πάνω δεξιά γωνία για να γυρίσεις στο προφίλ σου.

Γιατί δεν έχω reels;

Τα reels δεν είναι ακόμα διαθέσιμα στην Ελλάδα.

Η γνώμη σου μας βοηθάει.

Αν έχεις φτάσει στο τέλος του άρθρου, ελπίζω να σου άρεσε ή τουλάχιστον να σου τράβηξε το ενδιαφέρον…

Δείξε στους φίλους σου πόσα ξέρεις, με το να μοιραστείς αυτό το άρθρο στα Social Media σου (κάνε κλικ δεξιά).

Θα χαρώ να μου στείλεις μήνυμα με το chat μας (κάτω δεξιά) και να μου πεις τη γνώμη σου.

Ποιό σημείο σου άρεσε περισσότερο, ποιο λιγότερο, τι θα ήθελες να αλλάξω; Τι άλλο θα ήθελες να γράψω;
Και μια τελευταία ερώτηση:
Ποιο προτείνεις να είναι το θέμα του επόμενου άρθρου μου?
Απάντησέ μου την πρότασή σου με ένα σχόλιο και εγώ θα το γράψω!