Οι επιλογές είναι πολλές, οι εναλλακτικοί συνδυασμοί ακόμη πιο πολλοί αλλά εσύ πρέπει να επιλέξεις να προβάλεις την επιχείρησή σου σε αυτό ή αυτά τα κοινωνικά δίχτυα που πραγματικά μπορούν να σε βοηθήσουν να πετύχεις τους εμπορικούς σου στόχους και ταιριάζουν στο profile της επιχείρησής σου.
Πριν αποφασίσεις διάβασε, ψάξε, σκέψου….πρέπει να είσαι σίγουρος ότι θα κάνεις την σωστή επιλογή.
Παρακάτω θα βρεις μια σύντομη ανάλυση για τα πιο δημοφιλή Social Media networks που συνήθως επιλέγουν οι εταιρείες για την προβολή τους.
Facebook: O βασιλιάς των social media!
Με περισσότερους από 2.8 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες τον μήνα, το Facebook είναι μια από τις πιο δημοφιλείς social media πλατφόρμες όχι μόνο για τους απλούς χρήστες αλλά και για τις επιχειρήσεις Εδώ επιχειρήσεις σαν και τη δική σου μοιράζονται με τους φίλους της σελίδας τους φωτογραφίες, νέα & συμβουλές, videos, ενημερώνουν τον κόσμο για events & τον προσκαλούν να συμμετέχει, διεξάγουν διαγωνισμούς, δημιουργούν τη δική τους online κοινότητα (community) και πολλά άλλα.
Στο Facebook είναι πλέον σχεδόν όλοι οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων. Εδώ πρέπει να είσαι και εσύ καθώς έχει αναδειχθεί βασικό εργαλείο Social Media αλλά και digital marketing. Και κάτι τελευταίο, εξίσου σημαντικό, το Facebook μέσω των Facebook ads, σου δίνει τη δυνατότητα να διαφημίσεις στοχευμένα και αποτελεσματικά την επιχείρησή σου στο κοινό που θα επιλέξεις.
Twitter: Με μικρά αλλά περιεκτικά μηνύματα, που διαδίδουν τα νέα σου!
Μπορεί να έχεις ακούσει τη φράση: Αν θέλεις κάτι να μαθευτεί γρήγορα ανέβασέ το στο twitter! Και ναι, ισχύει! Το Twitter είναι το κοινωνικό δίκτυο που διαδίδει γρήγορα και εύκολα νέα, ειδήσεις, εξελίξεις. Το ακολουθούν πιστά περισσότεροι από 353 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι χρήστες, οι οποίοι καθημερινά και αυξάνονται. Με 500 εκατομμύρια νέα tweets καθημερινά, το tweeter αποτελεί το πιο «ειδησεογραφικό» social media μέσο που μπορείς να επιλέξεις για να παρουσιάσεις τα νέα της επιχείρησής σου.
Στην Ελλάδα δεν έχει πολύ μεγάλη διείσδυση, αλλά οι χρήστες του twitter είναι πιστοί.
LinkedIn: Το Social Media Network με Business ταυτότητα και DNA.
Διαφέρει πραγματικά από τα υπόλοιπα Social Media κανάλια καθώς από την αρχή σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιείται από επαγγελματίες και επιχειρήσεις Οι επαγγελματίες το χρησιμοποιούν κυρίως για να παρουσιάζουν την επαγγελματική τους εμπειρία και δράση.
Για τις εταιρείες από την άλλη αποτελεί προέκταση της εταιρικής τους παρουσίασης, ενώ το χρησιμοποιούν για να προβάλλουν τα νέα και τις δράσεις τους αλλά και για να προσλαμβάνουν προσωπικό ή συνεργάτες.
Αν το κοινό σου είναι επιχειρηματίες ή άλλες B2B επιχειρήσεις, τότε το LinkedIn είναι το κατάλληλο μέσο για να δραστηριοποιηθείς Προσφέρει επίσης ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες & εναλλακτικές λύσεις διαφήμισης μέσω των LinkedIn ads, τις οποίες μπορείς να αξιοποιήσεις στα πλαίσια της BTB προβολής σου.
Οι ενεργοί στο LinkedIn χρήστες τον μήνα είναι παραπάνω από 722 εκατομμύρια, νούμερο ιδιαίτερα καλό για μια τόσο εξειδικευμένη πλατφόρμα.
YouTube: Ξέχνα την Τηλεόραση, ανακάλυψε το YouTube
Το YouTube είναι η κορυφαία στον κόσμο social media πλατφόρμα για να βλέπεις ή να μοιράζεσαι VIDEO. Οι επιχειρήσεις το αξιοποιούν δημιουργώντας το δικό τους YouTube κανάλι, το οποίο είναι branded και φιλοξενεί όλα τα video ή τις playlists που μια μάρκα ή η επιχείρηση θέλει να μοιραστεί με το ευρύ κοινό.
To YouTube είναι το δημοφιλέστερο Social Media Network, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλον τον κόσμο με 2 δισεκατομμύριο (ναι δισεκατομμύριο) μοναδικούς χρήστες κάθε μήνα.
Αν θέλεις να διαφημίσεις την επιχείρησή σου, μην επιλέξεις τη τηλεόραση αλλά το YouTube. Σε συμφέρει και σου δίνει συγκεκριμένα, μετρήσιμα αποτελέσματα. Και μην ξεχνάς, η παρουσία σου στο ΥouTube, ενισχύει και τη θέση σου στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, καθώς από το 2006 το YouTube έχει εξαγοραστεί από τον κολοσσό Google.
Pinterest: Ιt’s all about photos
Το Pinterest είναι ένα Social Media network με ξεχωριστό χαρακτήρα. Εδώ πρωταγωνιστές είναι οι εικόνες. Πιο συγκεκριμένα, οι χρήστες του Pinterest, αντί να δημοσιεύουν περιεχόμενο με κείμενο και να το συνδυάζουν με κάποια εικόνα ή video, δημοσιεύουν μόνο εικόνες και τις οποίες αν θέλουν συνοδεύουν με μια σύντομη λεζάντα.
Αν το προϊόν σου κάτι είναι χειροπιαστό και διαθέτεις πλούσιο φωτογραφικό υλικό, οργάνωσέ τα σε boards (δηλαδή σε θεματικούς πίνακες) και ξεκίνα. Οι χρήστες κάνοντας απλά Pin στις εικόνες σου, τις μοιράζονται με τους φίλους τους και έτσι οι φωτογραφίες σου ξεκινούν το δικό τους Online ταξίδι.
Μάρκες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Pinterest συνήθως ασχολούνται με είδη ένδυσης και υπόδησης, διακόσμηση, τουρισμό, ομορφιά, διασκέδαση και άλλες lifestyles κατά βάση κατηγορίες.
Instagram: Για χρήση από κινητό και μόνο!
Τo Instagram ξεκίνησε ως μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης με στόχο τη κοινή χρήση φωτογραφιών και βίντεο μέσα από ένα smartphone
Σήμερα έχει εξελιχθεί, απίστευτα, και αποτελεί πλέον ένα κυρίαρχο social media κανάλι, διατηρώντας πάντα τον φωτογραφικό του χαρακτήρα και στυλ, Το Instagram σε full ανάπτυξή και χρήση μπορείς να το απολαύσεις μόνο από το κινητό σου, αφού η Desktop version σου δίνει περιορισμένες δυνατότητες. Οι αναρτήσεις για παράδειγμα γίνονται μόνο από κινητό ή tablet και όχι από Desktop υπολογιστή.
Οι χρήστες του Instagram έχουν ξεπεράσει τo 1 δισεκατομμύρια άτομα και περίπου το 70% αυτών είναι άτομα ηλικίας 15-35 ετών.
Βασικές του αρχές είναι οι followers ( πόσοι χρήστες σε ακολουθούν), οι following users (πόσους χρήστες ακολουθείς) αλλά και τα hashtags (#).
Οι χρήστες του Instagram είναι πραγματικά ενεργοί, καθώς έχουν 58 φορές περισσότερες πιθανότητες να μοιραστούν μια ανάρτηση στο Instagram από ότι μία από το Facebook και 120 φορές περισσότερες πιθανότητες από μια ανάρτηση στο Twitter. Αναζητείς νεανικό κοινό για να διαδώσει το μήνυμά σου; Θα το συναντήσεις στο Instagram.
Το Instagram έχει εξαγοραστεί από το Facebook και εδώ και αρκετό καιρό δίνει τη δυνατότητα στοχευμένης διαφήμισης, ανάλογης του Facebook.
Είσαι έτοιμος να διαλέξεις κανάλι και να ξεκινήσεις;