Συνδεθείτε Εδώ... LOG IN
Increase Facebook Posts Reach after News feed Updates

Επηρεάζει το GDPR τα Social Media?

Αν νομίζεις ότι η απάντηση είναι ΟΧΙ, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτείς.

Μπορεί, με μια πρώτη ματιά, η προστασία των προσωπικών δεδομένων να μην συνδέεται άμεσα με τα Social Media, αλλά η νέα νομοθεσία για το GDPR έχει επηρεάσει ήδη (άμεσα ή έμμεσα) και τα Social Media και την προβολή της επιχείρησής σου σε αυτά.

Τα SOCIAL MEDIA μετά το GDPR

Ως επιχειρηματίας που χρησιμοποιείς τα Social Media για να προβάλλεις την επιχείρησή σου σίγουρα θα αναρωτιέσαι:

  • Τα Social Media επηρεάζονται απο το GDPR;
  • Μπορω να συνεχίσω να χρησιμοποιώ τα Social Media όπως και πριν;
  • Είναι ασφαλή κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές;
  • Μπορώ να προσεγγίζω τους χρήστες μέσα από αυτά τα κανάλια;
  • Είναι η επιχείρησή μου προστατευμένη;

Η απάντηση ευτυχώς είναι ΝΑΙ!!! Με κάποιες παραλλαγές & τροποποιήσεις που τα ίδια τα Social Media κανάλια θα θέσουν.

Πιο συγκεκριμένα, το Facebook, το LinkedIn, το Twitter, το Pinterest, το WhatsApp, το Snapchat και τα υπόλοιπα Social Media κανάλια συμμορφώνονται πλήρως με τον κανονισμό προστασίας των προσωπικών δεδομένων, το GDPR.

Το Facebook για παράδειγμα πρόσφατα ανακοίνωσε ότι οι παγκόσμιες ρυθμίσεις που ακολουθεί σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και του απορρήτου είναι πλήρως συμβατές με το GDPR.

Μην ανησυχείς, λοιπόν, οι γίγαντες των Social Media και τα βασικά Social Networks είναι πλήρως εναρμονισμένα με τις οδηγίες και τους κανονισμούς της νέα νομοθεσίας για το GDPR και άρα η επιχείρησή σου είναι προστατευμένη.

Συνεπώς, μπορείς να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς και να αξιοποιείς τις δυνατότητες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης που τα Social Media σου προσφέρουν.

Αντιμετωπίστε το GDPR με τα Social Media

Ίσως, μάλιστα, η χρήση των Social Media να είναι ο αντίλογος και η απάντηση στο GDPR
Γιατί;
Σκέψου έξυπνα…
Τι ζητάει το GDPR? Τη συγκατάθεση του χρήστη !
Τι κερδίζεις εσύ όταν ένας χρήστης σου κάνει like ή follow στη σελίδα σου;
Τη συγκατάθεσή του να λαμβάνει μηνύματα και ενημερώσεις από τη σελίδα σου!

Πιο αναλυτικά!
Το κοινό σου δίνει τη σαφή και αδιαμφισβήτητη συγκατάθεσή του να λαμβάνει επικοινωνία από σένα και την επιχείρησή σου, κάνοντας Like ή Follow στη σελίδα σου.

Άρα, μέσω του φακού του GDPR, αυτοί οι άνθρωποι σου έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους για να λαμβάνουν μηνύματα από εσένα. Συνεπώς, μπορείς να συνεχίσεις να μιλάς μαζί τους όπως και πριν.

Μπορείς δηλαδή και να μοιράζεσαι με το συγκεκριμένο κοινό περιεχόμενο και προωθητικά μηνύματα σχετικά με την επιχείρησή σου.

Αυτό το κοινό μπορείς να το προσεγγίσεις απλά με :

  • οργανικό reach – ποστάροντας ενδιαφέρον περιεχόμενο στη σελίδα σου
  • αλλά και λίγο πιο επιθετικά με Facebook ads, προωθώντας δηλαδή με διαφημίσεις το περιεχόμενο που αναρτάς.

Τα Facebook ads με κοινό στόχο τους φίλους της σελίδας σου θα πρέπει να γίνουν το δεξί σου χέρι σε κάθε μήνυμα και διαφημιστική ενέργεια που θα πραγματοποιείς.

Γιατί, ας μην κρυβόμαστε, δυστυχώς μετά τις τελευταίες αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook αν δεν κάνεις διαφήμιση το μήνυμά σου θα το δουν ελάχιστοι από τους followers της σελίδας σου.

Ξεπέρασε το GDPR με τα Social Media

Άρα, οι φίλοι της σελίδας σου είναι οι άνθρωποι κλειδί για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.

Θα πρέπει όχι μόνο να τους διατηρήσεις, αλλά να τους αυξήσεις σε αριθμό και να τους αναβαθμίσεις σε υποστηρικτές και πρεσβευτές της μάρκας σου.

Με απλά λόγια, με αφορμή το GDPR, είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσεις να χτίζεις ένα ισχυρό community γύρω από την επιχείρησή σου, δημιουργώντας μια ουσιαστική σχέση με το κοινό σου και έναν δίαυλο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με τους followers σου.

Σίγουρα υπάρχουν καταναλωτές και χρήστες που πραγματικά ενδιαφέρονται για την επιχείρηση, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου. Το μεγάλο στοίχημα είναι να τους εντοπίσεις και να τους πείσεις να γίνουν μέλη του Facebook community της επιχείρησής σου.

Δημιούργησε ισχυρό Community & μην αγχώνεσαι για το GDPR

Όσο πιο πολλούς followers έχει η σελίδα σου τόσο πιο καλό για την επιχείρησή σου.

Αυτό το ξέρεις! Να θυμάσαι όμως ότι ρόλο δεν παίζει μόνο η ποσότητα αλλά και η ποιότητα. Αν καταφέρεις και χτίσεις ένα ισχυρό ποιοτικό online community θα έχεις ένα πολύ δυνατό χαρτί στα χέρια σου!

Για να χτισεις ένα ισχυρο community πρέπει να:

  1. ξέρεις ποιος είναι το κοινό σου, από πού προέρχεται, και το σημαντικότερο: τι τους ενδιαφέρει, ποιες είναι οι ανάγκες τους, οι προβληματισμοί τους, τα όνειρά τους, οι στόχοι τους.
  2. μοιράζεσαι εξαιρετικά ενδιαφέρον περιεχόμενο, που να αποπνέει εμπιστοσύνη και να τροφοδοτεί τον διάλογο μεταξύ των χρηστών και της μάρκας σου. Αν έχεις κάτι ενδιαφέρον και χρήσιμο να τους πεις, σίγουρα θα θελήσουν όχι μόνο να το ακούσουν αλλά και να το μοιράσουν ή σχολιάσουν στους φίλους τους

Και μην ξεχνάς, μόνο τα Social Media προσφέρουν στον χρήστη την άμεση δυνατότητα να διακόψει αυτή τη σχέση με ένα απλό unfollow της σελίδας σου.

A SOCIAL MEDIA HACK JUST for you

Το τελευταίο διάστημα είναι εμφανής η τάση προώθησης εταιρικού περιεχομένου μέσα από τα προσωπικά profiles…
Αξιοποίησε την τάση για να διαδόσεις το περιεχόμενο που θα ανεβάζεις στα εταιρικά σου Social Media.

Ζήτησε από τος συνεργάτες σου, τους υπάλληλους, τους φίλους σου να κάνουν share τα post που αναρτάς στα εταιρικά σου Socia Media. Με αυτό τον τρόπο και χωρίς κόστος το μήνυμά σου θα διαδοθεί σε νέους χρήστες, χωρίς να υπάρχει conflict με το GDPR. Το μήνυμά σου θα το λαμβάνουν οι φίλοι ή οι followers των δικών σου φίλων και συνεργατών.

Η συμβουλή μου για το GDPR

Μην αντιμετωπίσεις το GDPR σαν μια απειλή ή σαν εμπόδιο στην ανάπτυξη της επιχείρησής σου αλλά σαν μια ευκαιρία. Σαν μια ευκαιρία να γίνεις καλύτερος, να αναβαθμίσεις και να εξελίξεις την online παρουσία σου, να βελτιώσεις την εικόνα της επιχείρησής σου, να δημιουργήσεις μια πιο ουσιαστική σχέση με τους καταναλωτές, δημιουργώντας τελικά πιστούς πελάτες που θα μιλάνε για σένα και θα συστήνουν τις υπηρεσίες σου και τα προϊόντα σου σε φίλους και γνωστούς.

Παράδειγμα:
Θελεις να δημιουργήσεις μια ισχυρή mailing list?

Αν το website είναι σωστά δομημένο, εύχρηστο και με χρήσιμο περιεχόμενο, τότε ο επισκέπτης θα νιώσει εμπιστοσύνη και θα σου δώσει τη συγκατάθεσή του να επικοινωνείς στο μέλλον μαζί του. Άρα, όχι μόνο θα κερδίσεις νέες εγγραφές στο newsletter σου αλλά θα είναι και από στοχευμένο κοινό, το οποίο θα είναι θετικά προσκείμενο στην επιχείρησή σου και στα μηνύματα που θα λαμβάνει.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με την παρουσία σου στα Social Media κανάλια. Ζούμε στην εποχή που ο χρήστης αναζητάει την ποιότητα και εκτιμά αυτόν που θα την προσφέρει.

Προσπάθησε καθημερινά να βρίσκεις τρόπους και τακτικές που θα αναβαθμίζουν τη σχέση σου με τους καταναλωτές, προσφέροντάς τους κάτι πραγματικά ποιοτικό και διαφορετικό.

Καλή Επιτυχία!

Aν νομίζεις οτι δεν ξέρεις ή δεν έχεις καταλάβει πολύ καλά τι είναι το GDPR, πώς προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα, πώς θα εφαρμοστεί και άλλα, παρακάτω θα βρεις ένα σύντομο οδηγό με όλα τα απαραίτητα που πρέπει να γνωρίζεις για νέο κανονισμό.

Τι είναι το GDPR

GDPR σημαίνει General Data Protection Regulation, δηλαδή ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων. Αφορά στην διαμόρφωση ενός ενιαίου νομοθετικού πλαισίου σχετικά με την επεξεργασία και την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Ποια δεδομένα θεωρούνται προσωπικά;

Προσωπικά δεδομένα είναι οι πληροφορίες που αναφέρονται σε ένα συγκεκριμένο άτομο, όπως:

  • στοιχεία αναγνώρισης: ονοματεπώνυμο, ηλικία, διεύθυνση, επαγγελματική ή οικογενειακή κατάσταση, εμφάνιση
  • οικονομική κατάσταση: έσοδα, περιουσιακά στοιχεία κλπ
  • Ενδιαφέροντα & hobbies
  • Ε-mail διεύθυνση, internet cookies, IP Address
  • GPS τοποθεσία

Θα πρέπει να γνωρίζεις ότι η προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα είναι θεμελιώδες δικαίωμα, το οποίο όλοι πρέπει να σεβόμαστε και να λαμβάνουμε υπόψιν στις ενέργειες marketing που σχεδιάζουμε.

Τελικά, θα επιτρέπεται η επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων;
Ναι, αλλά μόνο όταν το άτομο έχει δώσει τη συγκατάθεσή του και έχουν ακολουθηθεί οι ενδεδειγμένες πρακτικές και διαδικασίες επεξεργασίας των προσωπικών δεδομένων του.

Τι ζητείται από το GDPR

Ρητή και ξεκάθαρη συγκατάθεση του χρήστη

  • η οποία πρέπει να ζητείται από τον χρήστη με άμεσο και ξεκάθαρο τρόπο
  • να δίνεται από τον χρήστη εθελοντικώς, αυτό που πιθανά να έχεις ακούσει σαν θετικό opt-in, δηλαδή ο χρήστης να επιλέγει μόνος του το check box που ζητάει έγκριση για μελλοντικές επικοινωνίες
  • να εξηγείς ξεκάθαρα στον χρήστη ποια στοιχεία θα λάβεις, πώς θα τα επεξεργαστείς – αξιοποιήσεις και πώς θα επικοινωνείς μαζί του στο μέλλον
  • να ξεκαθαρίσεις ποιοι φορείς θα λάβουν τα στοιχεία του, από ποιους θα γίνεται η επεξεργασία των δεδομένων και από ποιους θα λαμβάνει επικοινωνία

Αυστηρή εφαρμογή του απορρήτου από προεπιλογή

Ένας χρήστης δεν θα πρέπει να πάει ο ίδιος στις ρυθμίσεις για να κάνει χειροκίνητες αλλαγές για να επιλέξει αυστηρότερες ρυθμίσεις. Θα πρέπει οι αυστηρές ρυθμίσεις να είναι προκαθορισμένες από την εταιρεία.

Αποφυγή της ανταλλακτικής σχέσης.

Μην ζητάς τη συγκατάθεση του χρήστη προσφέροντάς του κάτι σε αντάλλαγμα (π.χ. έκπτωση, freebies κλπ)

Σεβασμός στα δικαιώματα

Σύμφωνα με το GDPR, τα άτομα έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στον τρόπο συλλογής, αποθήκευσης και χρήσης των προσωπικών τους πληροφοριών.

Τα άτομα έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα δεδομένα τους, δηλαδή έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν πού, γιατί και πώς επεξεργάζεσαι τα δεδομένα τους.

Δυνατότητα Διαγραφής

Όλοι οι εγγεγραμμένοι στη λίστα σου πρέπει να έχουν το δικαίωμα διαγραφής από αυτήν. Να μπορούν δηλαδή να ζητήσουν να διαγραφούν τα στοιχεία τους από τη λίστα σου και να εξαιρεθούν από τις μελλοντικές επικοινωνίες που θα στέλνεις.

Η δυνατότητα διαγραφής θα πρέπει να είναι απλή και να εντοπίζεται εύκολα από τον χρήστη.

Ειδοποίηση παραβίασης

Αν εντοπίσεις ότι έγινε κάποια παραβίαση θα πρέπει να ενημερώσεις την αρμόδια εποπτική αρχή εντός 72 ωρών. Αυτό βέβαια αφορά ορισμένες σοβαρές μορφές παραβιάσεων δεδομένων και όχι αυτές που θεωρούνται αβλαβής και δεν δημιουργούν κανένα κίνδυνο στον χρήστη.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι μια παράβαση είναι υψηλού κινδύνου, η εταιρεία πρέπει επίσης να ενημερώσει τα άτομα που επηρεάζονται από αυτήν.

Διορισμός υπεύθυνου προστασίας δεδομένων.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι εταιρείες πρέπει να ορίσουν υπεύθυνο προστασίας δεδομένων. Αυτό απαιτείται όταν η επιχείριση – οργανισμός:

  • παρακολουθεί τακτικά ευαίσθητες προσωπικές πληροφορίες (π.χ. θρήσκευμα, γενετικά δεδομένα)
  • παρακολουθεί τακτικά προσωπικά δεδομένα σε μεγάλη κλίμακα
  • είναι δημόσια αρχή

GDPR και παιδιά

Σύμφωνα με το GDPR, μια εταιρεία δεν μπορεί να συλλέγει προσωπικά δεδομένα οποιουδήποτε κάτω των 16 ετών, χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων του. Αν η επιχείρησή σου ασχολείται με παιδιά, θα πρέπει να ορίσεις μια διαδικασία επαλήθευσης της ηλικία τους και να λαμβάνεις ξεκάθαρα τη γονική συναίνεση.

Ποια είναι τα πρόστιμα του GDPR;

Σε περίπτωση παράβασης τα πρόστιμα θα είναι ιδιαίτερα υψηλά και αυστηρά. Πιο συγκεκριμένα:

  • 10.000.000 € ή έως 2% του τζίρου της εταιρείας (για το προηγούμενο οικονομικό έτος). Θα υπερισχύει το υψηλότερο νούμερο.
  • αν η επιχείρηση έχει διεθνή παρουσία, τότε το πρόστιμο θα ανέρχεται στα 20.000.000 € ή έως το 4% του παγκόσμιου τζίρου (για το προηγούμενο οικονομικό έτος). Θα υπερισχύει και πάλι το υψηλότερο ποσό.

Τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση για να είναι συμβατή με το GDPR

Ένας ειδικός στο GDPR θα σου δώσει τις σωστές κατευθύνσεις και οδηγίες
Σε γενικές γραμμές θα πρέπει να:

  • προετοιμάσεις ένα σχέδιο δράσης & εφαρμογής του GDPR
  • πραγματοποιήσεις έναν γενικό έλεγχο του website σου, ώστε να βεβαιωθείς ότι ο τρόπος συλλογής των πληροφοριών σου είναι συμβατός με το GDPR.
  • καθορίσεις ποια δεδομένα διατηρείς και από πού προήλθαν
  • προσδιορίσεις ποιες πληροφορίες αφορούν τους υπάρχοντες κατοίκους της Ε.Ε.
  • βεβαιωθείς ότι οι πιθανοί συνεργάτες σου που έχουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα της λίστας σου είναι επίσης συμβατοί με το GDPR.
  • ενημερώσεις την πολιτική απορρήτου σου και τις μεθόδους απόκτησης της συναίνεσης των χρηστών

Ζήτησε ρητή συγκατάθεση των χρηστών, πελατών, συνεργατών σου και εξήγησέ τους ξεκάθαρα για ποιο λόγο και πώς θα χρησιμοποιείς τα στοιχεία που σου δίνουν.

Η επιχείρησή σου και το GDPR

Τα ψέματα τελειώσαν…στις 25 Μαΐου του 2018 ξεκίνησε η πλήρη εφαρμογή του νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων και θα ισχύει για όλα τα 28 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πρόκειται για τη σημαντικότερη αλλαγή στον κανονισμό για την προστασία της ιδιωτικής ζωής τα τελευταία 20 χρόνια και σίγουρα αφορά και τη δική σου επιχείρηση.

Διαμορφώνεται, πλέον, ένα ΝΕΟ πλαίσιο επικοινωνίας και σχέσης με τους πελάτες ή συνεργάτες σου.

Αν η επιχείρησή σου δεν έχει προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, θα πρέπει να ενεργήσεις άμεσα. Θα πρέπει να εντοπίσεις πώς επηρεάζει η νέα νομοθεσία τη δική σου επιχείρηση, τις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιείς και τις σχέσεις σου με τους πελάτες σου.

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το…!

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ της Facebook σελίδας σου!

Συμπληρώστε τα στοιχεία σου και θα λάβεις

την αξιολόγηση της σελίδας σου στο email σου!

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This